Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vilken revello?

Jerobaum

Medlem
Försöker klura ut vilken variant av revello detta är? Gott var det. Förvånansvärt gott

https://solobarolo.com/search?x=0&y=0&q=Revello

image.jpeg
 
Trådskapare
Jerobaum

Jerobaum

Medlem
Jag såg att det fanns ett antal olika varianter av revello. Någon som har koll på de andra varianterna?
 

kayaker

Cyklist
Jag såg att det fanns ett antal olika varianter av revello. Någon som har koll på de andra varianterna?
De är gjorda med druvor från olika vingårdslägen (cru) i La Morra, huvudsakligen inom Annunziata. Rocche dell'Annunziata är normalt sett den bästa och dyraste, men när jag provade dem för ett antal år sedan så tyckte jag att Gattera resp. Giachini var nästan jämbördiga i de årgångar - 2004 och 2006 - som jag provade.
 
Trådskapare
Jerobaum

Jerobaum

Medlem
Träffade Paola på vinbutiken i la morra som är gift med en av bröderna berättade att de delar upp sig och startar eget märke. Åsikterna gick tydligen isär hur de vill drivs märket och vinproduktionen. paolas man skulle gå tillbaka till mer traditionellt med större tunnor
 

kayaker

Cyklist
Träffade Paola på vinbutiken i la morra som är gift med en av bröderna berättade att de delar upp sig och startar eget märke. Åsikterna gick tydligen isär hur de vill drivs märket och vinproduktionen. paolas man skulle gå tillbaka till mer traditionellt med större tunnor
Intressant! Sa hon när uppdelningen sker? Blir det redan till årgång 2016 eller nästa år? Kanske t.o.m. ännu senare med tanke på att det kanske måste göras en del investeringar?
 

Fredrik L

Medlem
Träffade Paola på vinbutiken i la morra som är gift med en av bröderna berättade att de delar upp sig och startar eget märke. Åsikterna gick tydligen isär hur de vill drivs märket och vinproduktionen. paolas man skulle gå tillbaka till mer traditionellt med större tunnor
Jag tyckte att det vin som var lagrat på botti var bättre än de som hade legat på barrique, så det är en bra utveckling tycker jag.
 
Trådskapare
Jerobaum

Jerobaum

Medlem
Jag tyckte att det vin som var lagrat på botti var bättre än de som hade legat på barrique, så det är en bra utveckling tycker jag.
Botti är det stora faten? Jag tycker genrellt att jag gillar botti bättre. Men det finns vissa undantag, tror t.ex. Damilano Liste är barrique-fat och jag gillar den stilen.
 
Trådskapare
Jerobaum

Jerobaum

Medlem
Intressant! Sa hon när uppdelningen sker? Blir det redan till årgång 2016 eller nästa år? Kanske t.o.m. ännu senare med tanke på att det kanske måste göras en del investeringar?

Intressant fråga. Om du addar mig på vivino så ser du att vi fick prova Barolo med nya etiketter som tillhör Carlo Revello. Annars har du etiketterna här : https://www.google.se/search?q=carl...UICCgB&biw=1026&bih=735#imgrc=4xPIPPdPetinuM:

Om det är de "nya" vinerna eller inte vet jag inte. Tror att det enbart var nya etiketter fast med Carlos vingårdar. Man har fortsatt använde barrique mao. Någon annan kanske har bättre koll? :)
 

Paola Brosow

Leverantör
Hej Vinälskare!
Har följt era inlägg och bestämde mig för att förklara litet!
Som ni redan har förståt så har Carlo och hans bror delat på sig i år. Vi har köpt en ny vinkällare i La Morra och vi är redan i full produktion. Mycket riktigt så vill Carlo ochvår son Erik, som gick ur Albas enologiska skola ivåras, ändra litet på stilen, modernt arbete på vinfältet med greenharvest etc.etc men vinificeringen i vertikala pumpover tanks som framkallar mer elegans, lagring görs i stora ekfat 'botte' 2500l. österrikisk och slavonsk ek. Av Barolo crulägena har Carlo behållit Rocche dell Annunziata och Giachini. När vi delade oss nu iår fanns det mycket oetiketterade flaskor på lagret, och de flaskorna blev också delade 50/50 de flaskorna har kommit ut på marknaden med nya etiketten men med gamla korken, man får inte fylla om, De nya Barolo Carlo Revello &Figli vinerna kommer att komma ut i Februari 2017 med Carlo Revello Kork, nu på marknaden finns redan Dolcetto 2015, Barbera 2015 och Nebbiolo 2015 alla Carlo's buteljering i nya vinkällaren.
Tack för mig och trevlig Söndag.
Paola Brosow-Revello
 

Rexel

Medlem
Hej Vinälskare!
Har följt era inlägg och bestämde mig för att förklara litet!
Som ni redan har förståt så har Carlo och hans bror delat på sig i år. Vi har köpt en ny vinkällare i La Morra och vi är redan i full produktion. Mycket riktigt så vill Carlo ochvår son Erik, som gick ur Albas enologiska skola ivåras, ändra litet på stilen, modernt arbete på vinfältet med greenharvest etc.etc men vinificeringen i vertikala pumpover tanks som framkallar mer elegans, lagring görs i stora ekfat 'botte' 2500l. österrikisk och slavonsk ek. Av Barolo crulägena har Carlo behållit Rocche dell Annunziata och Giachini. När vi delade oss nu iår fanns det mycket oetiketterade flaskor på lagret, och de flaskorna blev också delade 50/50 de flaskorna har kommit ut på marknaden med nya etiketten men med gamla korken, man får inte fylla om, De nya Barolo Carlo Revello &Figli vinerna kommer att komma ut i Februari 2017 med Carlo Revello Kork, nu på marknaden finns redan Dolcetto 2015, Barbera 2015 och Nebbiolo 2015 alla Carlo's buteljering i nya vinkällaren.
Tack för mig och trevlig Söndag.
Paola Brosow-Revello
Hej
Kul o se dig på FW, blir till o beställa lite mer vin i februari då;)
/Thomas A
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Etiketten som ni ser på min profil är den gamla från Carlos farfar och den nya som en svensk grafiker som gått Hyperisland i Stockholm gjort.
-Kommer det finnas möjlighet för oss forumnördar att köpa vinerna direkt från er till dörren här hemma i Sverige?

I så fall skulle ju @Mattias S kunna ge er ett leverantörskonto där du kan göra en liten "shout out" när nya årgångar finns tillgängliga för beställning?
 

Paola Brosow

Leverantör
Hej igen,
Jo vi hoppas på att hitta en importör inom kort, annars finns det möjlighet att köpa dem från wine not SWE, ett nytt importföretag som kommer att börja att sälja online i Dec. men bara till privata kunder. Jag medelar om hemsidan när den aktiveras. Och där blir det levererat till dörren eller möjlighet att hämta uppvid magasin. Annars har vi kontakt med fler importörer som då också har möjlighet att få in oss på restauranger. Men det tar nog till nästa år.
 
Toppen