Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vilken vintyp passar din mor bäst?

Mattias Schyberg

Administratör
Av någon anledning så plockade jag hem appen Vivino för ett tag sedan. Använder den aldrig men får såklart spam på regelbunden basis och denna gång så fick jag denna småroliga quiz (nåja, allt är relativt) för att hitta det perfekta vinet för att ge i present till mamma.

Mitt resultat:
http://mothersday.vivino.com/the_flower_child/

Ganska träffsäkert i mitt fall, då hon är lite av en övervintrad hippie. Att en Chardonnay från Russian River skulle passa henne bäst tror jag dock inte ett dugg på. I blindtest så föredrar hon nämligen den värsta typen av plonk jämfört med kvalitetsvin. Jag ställde nämligen hennes "favoritvin" (ekologisk italienare för 50 spänn) mot en duglig men lättdrucken Priorat och utgången blev deprimerande trist. :(

Vad får ni för resultat?
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
Trodde man skulle svara på frågor men det va ju bara helt random.
Fick också flower child...
 

Peder

Medlem
Wein & CO i Österrike tycker man skall unna mamma bara det bästa på mors dag!

mors dag.JPG
 

mnor

Medlem
Blev Russian River här också. Vet dock att min mors favoritvin som fanns hemma vid speciella tillfällen var det helt "fantastiska" vinet Tyskt Lantvin. Detta vin finns inte kvar i sortimentet vilket jag anser är en skandal. För min mors skull så kommer skicka ett förslag till SB att återinföra Tyskt Lantvin och nu på BiB.
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Tyvärr kan jag inte testa din länk för vår brandvägg blockar vivino som Forbidden Category "Alcohol/Tobacco"
Men, in mammas favoritvin var KWV och Sydafrika ligger ju @Mattias S varmt om hjärtat så jag kanske får en poäng där?
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Tyvärr kan jag inte testa din länk för vår brandvägg blockar vivino som Forbidden Category "Alcohol/Tobacco"
Men, in mammas favoritvin var KWV och Sydafrika ligger ju @Mattias S varmt om hjärtat så jag kanske får en poäng där?
Bra vin från Sydafrika ligger mig varmt om hjärtat, eller rättare sagt bra vin oavsett ursprung. ;)
 

Sigdarve

Medlem
Min mamma köpte Parador. Minns inget annat vin hemma. En flaska brukade räcka ett år. Pappa drack varken vin eller öl, bara snapsar vid stora helger.
 
Last edited:
Toppen