Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vin på flygplatser

Elvis

Medlem
Aj fan. Vad gäller Paris har jag inga direkta förhoppningar heller, det är ju ett jäkla bottennapp till flygplats.
Heathrow då? Dit ska jag också snart visade det sig..

Heathrow var bra för några år sedan men det starka pundet har saboterat priserna och den fina vinbutiken som fanns på terminal 5 är nedlagd.
 

Beo

Medlem
München inget att gotta sig över. Trist! DP 2004, DP 2005 billigare än SB men...
IMG_9528.jpg
 

Sjödin

Joråsåatt...
Angående Charles de Gaulle kan jag meddela att utbudet är skralt... De vanliga "flygplatsflaskorna" (POP, Launois mfl) till rätt vanliga priser, inga fynd. Men, vid köp av två flaskor lämnas 20% rabatt på andra flaskan.
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Angående Charles de Gaulle kan jag meddela att utbudet är skralt... De vanliga "flygplatsflaskorna" (POP, Launois mfl) till rätt vanliga priser, inga fynd. Men, vid köp av två flaskor lämnas 20% rabatt på andra flaskan.
Samma -20% erbjudande gäller fortfarande, men "varor med röd prick" är undantagna, och alla prestigecuveer är märkta så. Roederer rosé 2009 och Lanson Extra Age såg mest intressanta ut bland de övriga. Enklare Lanson är det just nu -15% på, oavsett antal.
 

Segol

Medlem
Samma -20% erbjudande gäller fortfarande, men "varor med röd prick" är undantagna, och alla prestigecuveer är märkta så. Roederer rosé 2009 och Lanson Extra Age såg mest intressanta ut bland de övriga. Enklare Lanson är det just nu -15% på, oavsett antal.
Lanson minsann, då ska du se att @Kostjan blir extra sugen på att passera Charles de Gaulle...
 

Kostjan

Mot bättre vetande
Lanson minsann, då ska du se att @Kostjan blir extra sugen på att passera Charles de Gaulle...
Vafaan.... Vi kom ju överens att aldrig nämna den Kvällen.
Tänk att man skulle höja en Lanson till skyarna.

Kom förövrigt från Gatwick precis och hade inte pundet fuckat upp allt så skulle man kunnat
gjort en del fynd.
Krug rosé för 195 pund tex
 

chambertin

Medlem
Kom förövrigt från Gatwick precis och hade inte pundet fuckat upp allt så skulle man kunnat
gjort en del fynd.
Krug rosé för 195 pund tex
Inget att vara ledsen över om du frågar mig.
Sätter Selosse Rosé och Bollinger Grand Anné Rosé hästlängder före Krug.
Flygplatspriser vet jag inget om dock men i den "riktiga" vinvärlden så är dom väsentligt billigare än Krug.
 

Kostjan

Mot bättre vetande
Inget att vara ledsen över om du frågar mig.
Sätter Selosse Rosé och Bollinger Grand Anné Rosé hästlängder före Krug.
Flygplatspriser vet jag inget om dock men i den "riktiga" vinvärlden så är dom väsentligt billigare än Krug.
Håller med om Selosse rosé kontra Krug rosé, men hela min poäng var att hade bara kronan varit starkare
hade det varit en del fynd där.
 

kayaker

Cyklist
Kom förövrigt från Gatwick precis och hade inte pundet fuckat upp allt så skulle man kunnat
gjort en del fynd.
Det känns som om man kan glömma bort det mesta från Storbritannien för ett tag framöver. 13,92kr för ett pund på Forex. Huga!
 

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Det enda Hannovers flygplats (Langenhagen) hade att erbjuda till en billig peng var 2009 Castelgiocond Brunello di Montalcino, nedsatt från €31 till €23,90. I övrigt var det skrämmande höga priser på allt annat, speciellt champagne.
 
Trådskapare
Emanuel

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
-Kom precis att tänka på att jag glömt rapportera att jag såg Dom Pérignon 2005 i Stavanger för 769NOK för cirka två veckor sedan om minns rätt.
Då hamnar man på cirka 845 SEK kontra 1319 SEK på SB. Nästan en femhunka billigare...
Kan vara lönt att hålla ögonen öppna på samtliga norska flygplatser och eventuellt även Kastrup således då det är samma kedja som har butikerna...
 
Trådskapare
Emanuel

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Längesedan det skrevs i flygplatstråden...

Gardemoen (OSL) kör Dompa -06 för 999 NOK mot Bolagets 1319 så det får man ju se som en hyfsad deal särskilt som den norska rubeln halkat ner på nya bottennivåer. (Senast igår lägre kurs än SEK)
 

Per Stade

Lege artis
För oss som är mer jordbundna finns
Henriot Brut Souverain på halvflaska att köpa i bistron på MTRs tåg mellan Stockholm och Göteborg till det facila priset av 199:- för en halvflaska. Eftersom jag har celiaki och är allergisk mot nästan allt, utom champagne och skaldjur, Gud ske pris, så köpte jag lite sallad och varmrökt lax på Coop på Centralstationen innan jag åkte. Bon voyage!
image.jpeg


Liten fotnot: tyvärr envisades tågvärden med att han måste öppna flaskan, annars hade jag köpt med mig lagret.
 
Toppen