Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vin till biff Rydberg

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Jag vet att det bästa (enligt många, så även mig) är en öl till biff Rydberg men nu vart det så att jag inte fått välja dryck utan ska plocka fram rött till denna maträtt. Det kommer bli en klassisk biff Rydberg med oxfilé, tärnad potatis, färsk pepparrot, senap, lök och äggula. Kan själv inte avgöra om man ska gå åt det lite lättare hållet (typ PN) eller om man ska satsa på en CS eller liknande. Smått akut är det också, måste veta inom ett par timmar :nagelbitare: :vägg:
 

Mattias Schyberg

Administratör
Jag vet att det bästa (enligt många, så även mig) är en öl till biff Rydberg men nu vart det så att jag inte fått välja dryck utan ska plocka fram rött till denna maträtt. Det kommer bli en klassisk biff Rydberg med oxfilé, tärnad potatis, färsk pepparrot, senap, lök och äggula. Kan själv inte avgöra om man ska gå åt det lite lättare hållet (typ PN) eller om man ska satsa på en CS eller liknande. Smått akut är det också, måste veta inom ett par timmar :nagelbitare: :vägg:
Utan att ha någon specifik koll; borde inte de flesta lätta- till medelfylliga rödviner funka lysande här? Jag hade valt ett vin jag var sugen på vid tillfället och tror nog att det hade funkat hur bra som helst faktiskt. Hellre lättare än tyngre. En krallig pinot noir funkar till det mesta! :)
 
Lite sen, men detta har ju lite samma problem som med råbiff, rå äggula, kraftig senap och pepparrot osv. Råbiffen är ju dock mer metallisk vilket försvårar det ytterligare. Där funkar ju pn oftast väl.

Utöver mitt sidospår kan jag bara instämma helt med Mattias ovan
 
Trådskapare
thunberg

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Det blev månadens vin, 2012 Ledge Garnacha Los Topos. Ska inte avslöja hur det passade, får man läsa sedan under rätt ämne.
 
Toppen