Vin-TV på BBC Food!

Diskussion i 'Övrigt' startad av Sjödin, 9 augusti 2008.

1. Sjödin

Sjödin Joråsåatt...

Härom kvällen satt jag och slözappade lite och hamnade av en slump på BBC Food, rätt i ett program som tydligen heter Mondovino.
    Nu kom jag tyvärr in på slutet, men lyckades i alla fall uppfatta att programmet avhandlat Robert Parkers ställning, Bordeauxs garageviner och överpriser, bland annat.
    Enligt www.bbcfood.com är det en hel programserie och avsnittet jag precis lyckades missa verkar gå i repris söndag 10 augusti kl 23:00

Så har ni BBC Food kanske det kan vara värt att kolla in....

2. Sjödin

Sjödin Joråsåatt...

SV: Vin-TV på BBC Food!

Tjolahopp!
    Bumpar min egen tråd lite.
    Är det någon som kan förklara skillnaden mellan programserien Mondovino på BBC kontra filmen med samma namn?

3. Arvid

Arvid Medlem

Surrades lite om den för ett tag sedan. Tydligen så fick de ihop så mycket material under filmninen till filmen att det skulle räcka till en TV-serie. Nossiter hävdade också att de då skulle kunna gå in på vissa teman i filmen djupare, och kanske låta vissa karaktärer och skeenden synas ur en annan synvinkel.

Tyvärr har jag inte BBC Food och någon DVD-utgåva är nog inte aktuell så jag missar troligen serien.

4. Mysonoxen

Mysonoxen Medlem

Har filmen och har sett några avsnitt, det är en del nya grejer (givetvis) mot filmen.

DÄREMOT skulle jag gärna se en dvd-utgivning av VINTAGE-serien med Hugh Johnson som gick i SVT (bland det enda bra de visat där) i slutet av 80-talet. Överlägset den bästa vinserie som gått.

Dela sidan