Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vin utan mat

Alpha

Medlem
-En regel som de flesta forummedlemmar konstant bryter mot :)

-Håller helt med!
Glöm de stora namnen i Champagne och gå på småodlare så kan du hitta bra skumpa redan runt 300, åtminstone om du köper direkt av svenska importörer utanför SB. (On the good old interwebs)

Några egna bra erfarenheter av specifika småodlare som du vill dela med dig av? :)
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Några egna bra erfarenheter av specifika småodlare som du vill dela med dig av? :)
Oj, det var en gammal tråd du dammade av :)
har ju rabblat småodlare ett antal gånger redan här på forumet och en hel del kul fanns ju omskrivet i mitt sista besök till Champagne men annars kan man kanske nämna;
Paul Dethune För att det är jäkligt bra skumpa och Sophie Dethune är en av de trevligaste karaktärerna i Champagne
Legras & Haas För att deras 2008:a på magnum måste vara en av de mest prisvärda nollåttorna att låsa in i källaren
Camille Saves jäkligt gott nu och riktigt sköna med lite ålder
Chartogne Taillet Om man klarar syran när de är unga
Vilmart som är "spot on" om man gillar den ekade stilen
Savart är ju också grymma sen får man ju nämna Pascal Doquet, Marie Noelle Ledru, Pierre Peters, Oliver Hoirot, Marguet.... Sedan har vi ju den där liraren Anselme Selosse som också brukar koka ihop en hygglig brygd...
Det finns så många bra... Det här är bara några... Forumet kan säkert fylla på med en hög till....
 

Alpha

Medlem
Oj, det var en gammal tråd du dammade av :)
har ju rabblat småodlare ett antal gånger redan här på forumet och en hel del kul fanns ju omskrivet i mitt sista besök till Champagne men annars kan man kanske nämna;
Paul Dethune För att det är jäkligt bra skumpa och Sophie Dethune är en av de trevligaste karaktärerna i Champagne
Legras & Haas För att deras 2008:a på magnum måste vara en av de mest prisvärda nollåttorna att låsa in i källaren
Camille Saves jäkligt gott nu och riktigt sköna med lite ålder
Chartogne Taillet Om man klarar syran när de är unga
Vilmart som är "spot on" om man gillar den ekade stilen
Savart är ju också grymma sen får man ju nämna Pascal Doquet, Marie Noelle Ledru, Pierre Peters, Oliver Hoirot, Marguet.... Sedan har vi ju den där liraren Anselme Selosse som också brukar koka ihop en hygglig brygd...
Det finns så många bra... Det här är bara några... Forumet kan säkert fylla på med en hög till....

Jag lever kvar i det förflutna...:oops:. Nej men när man söker efter det ena så stöter man lätt på något annat intressant, som nu! Jag har faktiskt tidigare även läst din beskrivning av ditt senaste besök men det glömde jag bort nu i min spontana upphetsning :eek:.

Hur som helst, vad schysst av dig, tack! :)
 
Toppen