Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinbutiker i Los Angeles

Elvis

Medlem
Jag ska flytta till Los Angeles om några månader och då ska jag hitta någon vinimportör som har rea på bra champagne ofta. Det verkar finnas några sådana i USA. Och så ska jag utforska amerikanska stilla viner förstås.
 

Per Stade

Lege artis
SV: Vinbutiker i Los Angeles

Elvis skrev:
Jag ska flytta till Los Angeles om några månader och då ska jag hitta någon vinimportör som har rea på bra champagne ofta. Det verkar finnas några sådana i USA. Och så ska jag utforska amerikanska stilla viner förstås.

Total Wine har flera butiker i LA-området och ett sortiment,
som får systembolaget att skämmas.
Extrapriserna i veckobladen är nog mest på relativt enkla viner.

F.ö. har Chrush i NY progressiv rea på en del viner, 40% idag och
50% imorgon!
Om det är någon som har tänkt åka dit närmaste tiden är det bara
att köpa och hämta lite senare.
 
Trådskapare
Elvis

Elvis

Medlem
SV: Vinbutiker i Los Angeles

Tack för tipsen! Mycket bra champagnepriser både på KL Wines och Total Wine! Dompa för 120 dollar och Krug 1995 för 200 dollar, till exempel...
 

Per Stade

Lege artis
SV: Vinbutiker i Los Angeles

Elvis skrev:
Tack för tipsen! Mycket bra champagnepriser både på KL Wines och Total Wine! Dompa för 120 dollar och Krug 1995 för 200 dollar, till exempel...

Var in på Costco i Boca Raton och köpte mat och lite kläder en dag häromveckan.
Costco är en sorts snabbgross och outlet, där man måste ha kundkort för att få
handla. Men kundkort kan vem som helst få, det kostar $55. De har en vinavdelning
med mycket begränsat sortiment, mest billiga viner. Dock inga BiB vad jag har sett.
De har också ett eget billighetsmärke "Kirkland". De har faktiskt en grand cru-
champagne under Kirklandnamnet för $17.95 om jag inte minns fel. Självklart var
jag tvungen att prova och lika självklart får man ingen bra champagne för de
pengarna. Kan kanske bli drickbart med några års lagring, vad vet jag.
Lagring gör ibland, som bekant, underverk med billiga champagner.
Men döm om min förvåning när jag bland övriga flaskor hittade bl.a. Perrier-
Jouet och Cristal 2005!
Cristalen till det facila priset $179. Köpte dock ingen den här gången, vet inte hur 2005 är.

Edit: Det finns naturligtvis flera Costco-varuhus i LA-området.
 
Trådskapare
Elvis

Elvis

Medlem
SV: Vinbutiker i Los Angeles

Besökte K & L Wines butik i Hollywood igår som lustigt nog ligger på Vine Street. :) En mycket trevlig butik med bra champagneutbud. Jag köpte en Henriot Cuvée Enchanteleurs 1998 eftersom jag inte provat den årgången än. Kostade 150 dollar vilket jag tycker är OK. Den ska med hem till Manila och provas inom kort!

Och igår gick jag ut med en amerikansk bekant från Manila. Han tog mig till Roosevelt Hotel, ett mycket coolt hotell helt i min smak. Där har de en bar som heter Spare Room som jag varmt rekommenderar. Det var 50-talsinredning och de hade två bowlingbanor med riktigt gamla maskiner och griffeltavla för scorerna. Allt mycket genomtänkt, så klart, och massor med coola människor. Till min glädje hade de en DJ som spelade 60-talsmusik plus lite Springsteen och Bob Seger. Och dessutom hade de Krug GC på halvflaska för 90 dollar!!! Nu hade jag tyvärr hyrbilen med mig men nästa gång tänker jag bo på hotellet och ta in en hink med fyra halvflaskor. 8)

Jag kommer att trivas i Los Angeles!
 
Trådskapare
Elvis

Elvis

Medlem
SV: Vinbutiker i Los Angeles

Nu har jag hittat en ännu bättre vinbutik: Wine House i West Los Angeles. Över 2000 viner bara från Kalifornien och ett härligt champagneutbud. Grande Dame 1988 och 1989, Cristal 1989, ett antal äldre årgångar av Belle Epoque, osv.
 
Toppen