Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinfynd i Bordershop i Puttgarden?

SV: Bordershop

Sveprod skrev:
Hur är det med vinutbudet på Bordershop? Vad jag vet och känner till handlar man billiga bib där, men visst har de en avdelning med lite bättre flaskor också..? Hur brukar priserna vara där? Krävs det gedigen research i förväg, eller är "allt" billigt där?
Konkreta tips mottages gärna också

La ihop din fråga med en tidigare tråd i samma ämne
 

Victorious

Medlem
Ska ner till Malmö i veckan på ett möte och funderar på att svänga förbi puttgarden när man ändå är i rätt del av landet. Alltså ta bilen till Rödby och sen färjan över. Är det någon som vet vad som gäller för restriktioner med anledning av covid nu? Lite svårnavigerat med info, men så vitt jag förstår så är det endast krav på covidpass (minst 2v från dos 2) samt munskydd på färjan.

Är det någon som åkt över under pandemin eller som är mer insatt i reglerna?
 

Victorious

Medlem
En bra källa för aktuell info gällande allt kring reserestriktioner brukar vara UD:s app Resklar. Här är motsvarande webbsidor för Tyskland:
https://www.swedenabroad.se/sv/om-utlandet-för-svenska-medborgare/tyskland/
https://www.swedenabroad.se/sv/om-u...ation/covid-19-lägesbild-och-reseinformation/

Tack Thomas! Ska kolla upp det!

Ska mest dit för att ladda lite öl och snaps och liknande, men upplever att de verkar erbjuda lite mer roliga viner i premiumsegmentet. Såg bland annat att de har DRC inne, vilket var otippat. Inget som ligger i köpplanen för mig, men otippat att det finns där!
 

Victorious

Medlem
Har inte åkt färjan men är i Berlin nu. Covidbevis efterfrågas ibland och mask (FFP2) på inomhus. Utomhus är det som hemma, mer eller mindre.

Tack Pontus för svaret!

som återkoppling så var jag där igår - ingen som kollade pass, covidpass eller något sånt. Hade munskydd med mig som var krav på färjan tillbaka till Danmark samt inne i bordershopen, men i övrigt var allt som vanligt!
 
Toppen