Vingård i norra Tyskland

Diskussion i 'Resor' startad av Sveprod, 5 april 2014.

1. Sveprod

Sveprod Medlem

Jag ska åka ner med familjen och lämna in del del whisky till whiskyauction som har bas i Rendsburg. Då tänkte vi att om det finns någon vingård som inte är alltför långt borta kunde vi fortsätta dit och få lite mer ut av resan än bara att övernatta på något B&B. Har inte lyckats hitta något själv så då slänger jag ut frågan här.

2. mad dog mikey

mad dog mikey Medlem

Lite nyfiken - är det så mkt bättre priset på whiskyauktioner i Tyskland? Funderar själv på att sälja en del Ardbeg-rariteter och annat via bolaget-statsauktioner.

3. Sveprod

Sveprod Medlem

Du kan gå in på whiskyauction.com och se priserna på tidigare auktioner. Men ja, det brukar vara där man får bäst betalt, men man får räkna in frakt/transport av flaskorna osv.

4. Sveprod

Sveprod Medlem

Eller så kollar man intresset på whiskyns motsvarighet till detta forum.. Ardbeg brukar vara av stort intresse där.

5. Larseman

Larseman Moderator

Du måste nog tyvärr åka ganska långt. I väst finns Ahr och Mittelrein (söder om Bonn) och mer i öst finns Saale-Unstrut i närheten av Leipzig och Sachsen som ligger nära Dresden. Från Rendsburg blir det nog minst 50 mil att åka...

6. Sveprod

Sveprod Medlem

Ja, det var väl i ungefär det jag hittade också.. Får bli ett vanligt B&B.

Dela sidan