Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinglas

Helen

Medlem
Kära vänner ! En vän till mig har 6 stycken helt nya Riedel sommelier Bourgogne vinglas som hon inte vill ha. Hon säljer dem för 600 kr stycket. Glasen är helt nya, oanvända och kommer i originalförpackning. 1 glas i varje förpackning. Skicka PM till mig om ni är intresserade så vidarebefordrar jag era uppgifter till vännen som finns i Stockholm. Först till kvarn.
 

chambertin

Medlem
Någon som hunnit testa dessa nya Juhlin glas? Skulle vilja köpa något billigare som man kan ha till lite "hårdhäntare" gäster.
http://royaldesign.se/viewitem.aspx...4035J2WxcDJ6Vqyzcl3kHBNqMvFjQf1achhoCblPw_wcB
Jag har 12 sådana sedan några månader. All hela so far men dom känns sköra.
Väldigt lätta/tunna och bra till det dom skall användas till.
För lite mer brutal användning rekommenderas ngt annat.
Kör själv Alessis champagenglas vid sådan tillfällen (Mami tror jag det heter).
Lite klumpigt och och tjockt men väldigt tåligt.

P.S: Det var en satans seg hemsida dom hade Royal Design. Trodde först att dom inte hade ngt på dom filter jag försökte med men sedan kom resultatet efter 15-20 sekunder.
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Tänkte snarare billiga glas, så det inte gör något om de går sönder, de gör inget om de är lika sköra som andra glas :D
Ohoy!
-Jag är helt såld på "grand Champagne" som jag köpte från franska vinlistan för ett tag sedan, de är väldigt tunna för att vara maskinblåsta men funkar fint att köra i diskmaskinen och är inte alls så sköra som jag upplever riedelglasen.

Så till myntets baksida, eftersom jag gillar dem så mycket tänkte jag beställa några till från Vinlistan och snackade med den här om veckan men pallen de tagit hem var tydligen slut.
De skulle dock ta hem en pall till i höst...
 

Helen

Medlem
Lehmann Jamesse wine glass.jpg

Om det är dessa glas som du menar @Emanuel . Priset är 95 kr glaset för champagne och Premium. Grand blanc och Grand rouge kostar 125 kr stycket. Så vad säger ni kära medlemmar finns det något intresse att jag börjar sälja denna glasserie?
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Visa bifogad bild 4339
Om det är dessa glas som du menar @Emanuel . Priset är 95 kr glaset för champagne och Premium. Grand blanc och Grand rouge kostar 125 kr stycket. Så vad säger ni kära medlemmar finns det något intresse att jag börjar sälja denna glasserie?
Yes @Helen det är de jag menar.
-Och för 95kr är du en femma billigare än vinlistan om jag minns rätt :)
Jag tycker för egen del att de är de bästa glasen jag provat och fler verkar hålla med då jag fick de glasen på många bättre restauranger och hos producenter i Champagne.
Vad gäller rödtjut så kommer jag nog hålla mig kvar vid mina riedelglas så länge de nu är hela :)
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
Visa bifogad bild 4339
Om det är dessa glas som du menar @Emanuel . Priset är 95 kr glaset för champagne och Premium. Grand blanc och Grand rouge kostar 125 kr stycket. Så vad säger ni kära medlemmar finns det något intresse att jag börjar sälja denna glasserie?
Gran champagne glasen är helt underbara! jag köper gärna fler och har några vänner som jag vet vill köpa men inte hittat dom någonstans.
 

Appel

Medlem
Helen, skriv gärna en rad om du köper in dem. Jag köper också ett gäng under mitt nästa besök i Sthlm.
 

Kostjan

Mot bättre vetande
Toppen