Vininferno, planeringstråden.

Diskussion i 'Övrigt' startad av Jimmy Forsman, 2 september 2008.

1. Keen

Keen slan

Nej, gud bevars! :D Inferno i Stockholm menar jag :)

Jos, Skumpagne, KockJohan och 2 andra gillar detta.
  2. Mattias S

Mattias S Administratör

Tråkigt att höra. :(

3. KockJohan

KockJohan Cioccolato Catering Leverantör

@vintomas Kan vi inte vara i din föreningslokal, eller var det att man bara kunde vara där tills kl23 ?

4. vintomas

vintomas Bloggare

Kl 23 fredagar-lördagar, kl 22 övriga dagar, eftersom det är lyhört till våningen ovanför, men vid den tiden ska lokalen inte bara vara utrymd utan även städad och borden ska vara ihoppackade m.m. Därför har jag ett par gånger använt den för "organiserade" provningar men tycker inte den funkar för vinfernon med det upplägg de brukar ha.

5. Håkan

Håkan Medlem

Eventuellt kan jag kolla i den källare jag en gång hyrde in mig i om jag fortfarande är välkommen dit.

KockJohan gillar detta.
  6. Segol

Segol Medlem

Gör gärna det!
    Att hitta törstiga likasinnade är sällan ett problem men att hitta lokal är ofta bökigt...

7. Keen

Keen slan

Grappe funkar ju alltid om man kan anpassa sig till deras öppettider.

8. Bar57

Bar57 Medlem

Som nyinflyttad i Gbg så vore det trevligt med några likasinnade vindrickare! Är gärna med om det blir något i höst!
    Allt gott!

Mattias S gillar detta.
  9. Mattias S

Mattias S Administratör

Ännu en "sillstrypare" ;) Jag bjuder in dig i planeringsrummet.

Michael.S gillar detta.
  10. Mattias S

Mattias S Administratör

Här diskuteras det flitigt ser jag. Behöver ni hjälp från göteborgsfirman för att få till ett vininferno så är det bara att fråga ;)

Anders Landström och Jos gillar detta.
  11. Emanuel

Emanuel - Ad astra per alas amforae

Själv har man ju en lokal där man kan hylla vingudarna nätterna i ända men saknar istället likasinnade :(

-Det är straffet för att man bosatt sig i den Smauländska ödemarken... Låter som jag får börja öva på att strypa sill...

Magnus L och Mattias S gillar detta.
  12. Mattias S

Mattias S Administratör

Du ÄR mycket välkommen till Göteborg. Vi är ganska så snälla, men skräniga och bonniga. Vi har bra fisk dessutom att träna på. ;)

13. Emanuel

Skränig och bonnig är mitt mellannamn, jag bor ju i Småland :)

Men såklart ja, ja, ja om det nu någon gång passar med ledighet fru och barn... Jag kan ta med en kroppkaka!

14. Mattias S

Mattias S Administratör

Det räcker gott med din bonniga kropp. Kakor kan vi vara utan. ;)

...och fantastiska viner såklart...

15. Dovberg

Dovberg Medlem

Hänger gärna med på ett vininferno i Göteborg. Har svårt att hitta likansinnade här i lilla Lidköping :(

16. Mattias S

Mattias S Administratör

Du är härmed inbjuden till planeringstråden. Hur är det med @emanuel, sugen?

17. Emanuel

-Okej, jag tar med viner som passar till kroppkakor istället :)

Hade såklart varit jättetrevligt, är ju smidigt att ta sig till götet från Kalmar och jag har mycket vänner i byn som jag kan snylta boende av :)

18. Mattias S

Mattias S Administratör

Perfekt, du är välkommen. Jag bjuder in i värmen. :)

Magnus L och Emanuel gillar detta.
  19. JesperH

JesperH Medlem

Hej!
    Jag har hängt här och läst&följt er ett par år och är med på en del provningar med @Skumpagne och @johan1279
    Idag när vi bla. drog en Krug Rosé ifrån 80-talet tog Johan upp det ämnet att ni på forumet har svårt att hitta lokal för ärat Vininferno i sthlm. jag är nyinflyttad till ett nybygge i Kvarnholmen där jag kan få en bra föreningslokal till mitt förfogande. @johan1279 tvingade mig skriva detta då han tyckte lokalen var ypperlig för ett sådant spektakel. Därför tänkte jag här kolla om vi ska planera ett datum för ett Vinferno hos mig ev December ?

Vino fino, vintomas, Daniel B och 4 andra gillar detta.
  20. ChristianB

ChristianB Medlem

Jag har hittills inte varit med på något av dessa tillfällen, men när det nu påtalas i Stockholm så är jag absolut intresserad och ger tummen upp till ditt initiativ! :)

Skumpagne gillar detta.

Dela sidan