Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vininferno, planeringstråden.

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
Hur fungerar ett Vininferno? Är det precis som vi själva behagar, eller är det någon typ av tema som man kommer överens om innan och sedan planerar utifrån? Jag är på, även om jag inte har så mycket i källaren att bidra med... Man kan ju alltid plocka med sig nyinköpta flaskor dock!
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Hej!
Jag har hängt här och läst&följt er ett par år och är med på en del provningar med @Skumpagne och @johan1279
Idag när vi bla. drog en Krug Rosé ifrån 80-talet tog Johan upp det ämnet att ni på forumet har svårt att hitta lokal för ärat Vininferno i sthlm. jag är nyinflyttad till ett nybygge i Kvarnholmen där jag kan få en bra föreningslokal till mitt förfogande. @johan1279 tvingade mig skriva detta då han tyckte lokalen var ypperlig för ett sådant spektakel. Därför tänkte jag här kolla om vi ska planera ett datum för ett Vinferno hos mig ev December ?
Låter väl som en utmärkt idé! Bestämt ett datum, förslagsvis i början av december innan julen tar upp all tid för folk, så kommer det säkert deltagare! Kolla gärna upp begränsningar i tid. Vi kan säkert avsluta tidigare än det ibland har blivit, men om vi måste vara utstädade i rimlig tid kan det ju vara bra om man anpassar antalet viner därefter.
Det har verkligen gått alldeles för lång tid utan vinferno i Stockholm!
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
Låter väl som en utmärkt idé! Bestämt ett datum, förslagsvis i början av december innan julen tar upp all tid för folk, så kommer det säkert deltagare! Kolla gärna upp begränsningar i tid. Vi kan säkert avsluta tidigare än det ibland har blivit, men om vi måste vara utstädade i rimlig tid kan det ju vara bra om man anpassar antalet viner därefter.
Det har verkligen gått alldeles för lång tid utan vinferno i Stockholm!
När jag prata med @JesperH igår så sa han att man får ha lokalen fram till kl02 på natten vilket jag tycker är fullt rimligt.
Jag börjar vell då att ge förslag på: 13e December
Vad säger ni
@Anders Landström
@Keen
@Kostjan
@Jos
@Segolas
@kristerb
Är ni på ?
 

Segol

Medlem
13 december funkar fint och det är definitivt på tiden, bra initiativ!

Eventuellt tema bestämmer den som står för lokal, om det blir utan tema brukar varje deltagare ta med sig (minst) två flaskor valfritt vin. Man tar med nåt man själv vill dricka så den som gillar Termanthia tar med sig det :)
 

Per Stade

Lege artis
Kommer att vara i Fjollträsk i mitten av den här månaden så om det är någon som har något bra förslag så är jag gärna på fredag den 14:e.
 

Segol

Medlem
Fast var inte det bara ett skämtvin som @vintomas tog med sig för att skoja till det lite ;)

Tyvärr är jag redan bokad den 14 Nov på annat vinskoj, men den 13 Dec verkar funka just nu.

Jag tror bestämt att @vintomas tog med sig Termanthia för att han gillar det, har för mig att han pratade om att det var ett vin för män med hår på bröstet :p

Jag kan inte heller den 14/11
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
13 december ser ut att funka för mig. Som sagt, hitta gärna på ett tema, t.ex. "viner som ger hår på bröstet". Man märker normalt väldigt liten skillnad mellan temat "champagne" eller att inte ha något tema alls.
Champagne är ett bra tema :)
 

Larseman

Medlem
Toppen