Vininferno, planeringstråden.

Diskussion i 'Övrigt' startad av Jimmy Forsman, 2 september 2008.

1. Bubblaren

Bubblaren Medlem

Packad med stil i finewines vinferno

Ny spelare här! En glad champagne nerd :)

CH lockar och pockar samt sänder mig inbjudan att delta på lördag. Nice!

Men det är en rackarns rörig tråd för en ny betraktare, hittar inte lista om vad ni tänkt ta med er. Ser dock det talas om 2-3 pavor per skalle, vilket är allt för mkt för mig, kan max klara 1,5 pava.

Såg att ni ser ut att bli en sju stycken, att ni ska vara i källaren på Wasahof och börja 15:00.

En fråga till Vintjejen (som fö en gång för länge sedan hjälpte mig så vänligt i en tråd här, tack!): Vad för typ av glas finns att tillgå?

2. Keen

Keen slan

Ska vi redogöra vad vi tar med oss så vi får nån slags line-up? Eller vill folk bli överraskade?

3. Krisman

Krisman Medlem

All in... Kör på!
    Vilka blir vi nudå?

Jaja ingen frack då... casual? jag kör smoking

4. Lando

Lando Medlem

Fan att jag är upptagen på lördag annars hade det säkert blivit en kväll att minnas.. Sup inte ner er så illa att ni inte orkar ha en sån här kväll snart igen..

5. CH

CH Medlem

För enkelhetens skull så plockar jag in deltagarlistan och så kan de som vill fylla på med vad de tänkt plocka med sig.
    Kursiv stil är vad som har nämnts från berörda personer i tråden och bör justeras så att vi inte förväntar oss något som inte kommer att dyka upp

Anders
    Sjödin
    CH: Henriot Cuvée des Enchanteleurs 1989 & Henriot Millésimé Brut 1989.
    Keen: Henriot Cuvée des Enchanteleurs RD 1988?
    El burro grande
    Jos: Henriot Millésimé Brut 1996, Pure 2006 magnum?
    Krisman
    Bubblaren: Henriot Millésimé Brut 1990 & Deutz 1996?

Mycket Henriot blev det, kanske lite för mycket om nu alla plockar med sig sina flaskor.

Stämmer bra

6. Jos

Jos Medlem

Ok, då kör vi:

Anders
    Sjödin
    CH: Henriot Cuvée des Enchanteleurs 1989 & Henriot Millésimé Brut 1989.
    Keen: Henriot Cuvée des Enchanteleurs RD 1988?
    El burro grande
    Jos: Pure 2006 magnum
    Krisman
    Bubblaren: Henriot Millésimé Brut 1990 & Deutz 1996?

7. Sjödin

Sjödin Joråsåatt...

ÅNGEST!! Jag har inte en jävla aning om vad jag ska ta med mig. Skåpet gapar alldeles för tomt här hemma. Det lutar åt att jag hugger en skumpa hemifrån och kanske plockar upp nåt rött från Regeringsgatan på vägen. Önskemål??

8. Jos

Jos Medlem

Själv har jag lite beslutsångest och har funderat på andra cdp än Pure 06. Bl.a. på flertalet olika som Clos Des Papes 01 eller 05, Clos Saint Jean Deus Ex Machina 04 eller 06, Beucastel 04 eller 05, Mon Aieul 01, Pegau 04 eller 05.... Svårt men angenämt :p

9. Darth Angelus

Darth Angelus Medlem

Jag vet att jag är sent anmäld, men jag skall se om jag kan komma. Vad vill ni helst se att man tar med, om det skulle bli av?

10. Darth Angelus

Darth Angelus Medlem

Så jag tolkar det som att det är OK att jag dyker upp. Var är det någonstans?

11. Sjödin

Sjödin Joråsåatt...

Wasahof på Dalagatan är platsen, dit man enklast tar sig med tricken till Odenplan alternativt droska eller apostlahästar.
    Tiden är satt till 1500 på lördag 24 januari.
    Var och en av deltagarna tar med sig vätska till provningen. Då vi såklart ska ha ett tema, en röd tråd, så ska vätskan uppfylla följande kriterium;
    Gott
    alkohol
    druvsaft

Dessutom skall 150 riksdaler medtagas som betalning för lokal.
    Efter genomförd provning delas vi upp i två grupper, en grupp som går till Dahlgren, Frantzén/Lindeberg eller F12 medans andra gruppen går till Max eller BK. Vilken grupp du tillhör visar sig under eftermiddagen...

12. Sjödin

Sjödin Joråsåatt...

Om vi räknar bort Hampus och Krug så borde den slutgiltiga deltagarlistan bli;

Anders
    Sjödin
    CH
    Keen
    El burro grande
    Jos
    Krisman
    Bubblaren
    Darth Angelus

13. Packad med stil i finewines vinferno

Glöm inte av dresscoden: Grismask på under hela infernot. När sista droppen är urdrucken tar vi av oss maskerna och skrattar åt varanda.

14. vintjej

vintjej Medlem

Vill inte verka tjatig, men skulle ni beställa något dit ner?
    T ex charkuterier och ost?

15. Keen

Keen slan

Yes, charkuterier och ost lät det som förut iallafall. Vad kostar det i de mängder vi "behöver"?

16. Jos

Jos Medlem

Jo jag tror El burro ville ha;
    Jamon Iberico, Oliver, Skagenröra, Löjrom, Rillette, Ankleverterrine, ett hårt och ett mjukare bröd typ baguette eller liknande och betjänter.

17. vintjej

vintjej Medlem

Jodå, det minns jag. Men jag fick aldrig något svar på hur mycket han ville pynta.;)
    Så jag upprepar, läs gärna menyn. Kolla in den ocharmigt särskrivna charktallriken och ostbrickan. Bröd får ni givetvis, om jag glömt säga det.

18. Packad med stil i finewines vinferno

Korrekt. Om det inte går att lösa med betjänterna så får det väl vara för den här gången.
    Skagen från Lisa Elmqvist är gott. Jamon Iberico från Joselito ännu bättre. Rilletten bör vara på gris men oxsvans går bra det också.

Jag litar fullt på att vintjejen löser detta.

19. vintjej

vintjej Medlem

Skagen kan de förstås också bära ner. Det de sagt är att de vill att ni äter i resturanten om ni vill ha mer måltidsliknande mat.:)

20. vintjej

vintjej Medlem

Ja och sedan kommer jag ner i fransk hembiträdesdräkt.

Dela sidan