Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vininferno, planeringstråden.

Bubblaren

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Ny spelare här! En glad champagne nerd :)

CH lockar och pockar samt sänder mig inbjudan att delta på lördag. Nice!

Men det är en rackarns rörig tråd för en ny betraktare, hittar inte lista om vad ni tänkt ta med er. Ser dock det talas om 2-3 pavor per skalle, vilket är allt för mkt för mig, kan max klara 1,5 pava.

Såg att ni ser ut att bli en sju stycken, att ni ska vara i källaren på Wasahof och börja 15:00.

En fråga till Vintjejen (som fö en gång för länge sedan hjälpte mig så vänligt i en tråd här, tack!): Vad för typ av glas finns att tillgå?
 

Keen

slan
Packad med stil i finewines vinferno

Jos skrev:
Som jag förstår det är det två pavor per skalle.. Jag tar nog med en Magnum Pure 2006, - men vi får se..

Ska vi redogöra vad vi tar med oss så vi får nån slags line-up? Eller vill folk bli överraskade?
 

Krisman

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

All in... Kör på!
Vilka blir vi nudå?

Jaja ingen frack då... casual? jag kör smoking
 

Lando

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Fan att jag är upptagen på lördag annars hade det säkert blivit en kväll att minnas.. Sup inte ner er så illa att ni inte orkar ha en sån här kväll snart igen..
 

CH

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Jos skrev:
Ursäkta tjatet men är det inte dags att sukta lite mer..? CH, Keen och Bubblaren har ju nämnt några flaskor men vad blir det nu? :p

För enkelhetens skull så plockar jag in deltagarlistan och så kan de som vill fylla på med vad de tänkt plocka med sig.
Kursiv stil är vad som har nämnts från berörda personer i tråden och bör justeras så att vi inte förväntar oss något som inte kommer att dyka upp

Anders
Sjödin
CH: Henriot Cuvée des Enchanteleurs 1989 & Henriot Millésimé Brut 1989.
Keen: Henriot Cuvée des Enchanteleurs RD 1988?
El burro grande
Jos: Henriot Millésimé Brut 1996, Pure 2006 magnum?
Krisman
Bubblaren: Henriot Millésimé Brut 1990 & Deutz 1996?


Mycket Henriot blev det, kanske lite för mycket om nu alla plockar med sig sina flaskor.


Jos skrev:
Och det är väl bara vinet samt cash till hyran vi ska ha med?(förutom hjälm, knä- och smalbensskydd förstås)

Stämmer bra
 

Jos

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Ok, då kör vi:

Anders
Sjödin
CH: Henriot Cuvée des Enchanteleurs 1989 & Henriot Millésimé Brut 1989.
Keen: Henriot Cuvée des Enchanteleurs RD 1988?
El burro grande
Jos: Pure 2006 magnum
Krisman
Bubblaren: Henriot Millésimé Brut 1990 & Deutz 1996?
 

Sjödin

Joråsåatt...
Packad med stil i finewines vinferno

ÅNGEST!! Jag har inte en jävla aning om vad jag ska ta med mig. Skåpet gapar alldeles för tomt här hemma. Det lutar åt att jag hugger en skumpa hemifrån och kanske plockar upp nåt rött från Regeringsgatan på vägen. Önskemål??
 

Jos

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Själv har jag lite beslutsångest och har funderat på andra cdp än Pure 06. Bl.a. på flertalet olika som Clos Des Papes 01 eller 05, Clos Saint Jean Deus Ex Machina 04 eller 06, Beucastel 04 eller 05, Mon Aieul 01, Pegau 04 eller 05.... Svårt men angenämt :p
 
Packad med stil i finewines vinferno

Jag vet att jag är sent anmäld, men jag skall se om jag kan komma. Vad vill ni helst se att man tar med, om det skulle bli av?
 

Sjödin

Joråsåatt...
Packad med stil i finewines vinferno

Wasahof på Dalagatan är platsen, dit man enklast tar sig med tricken till Odenplan alternativt droska eller apostlahästar.
Tiden är satt till 1500 på lördag 24 januari.
Var och en av deltagarna tar med sig vätska till provningen. Då vi såklart ska ha ett tema, en röd tråd, så ska vätskan uppfylla följande kriterium;
Gott
alkohol
druvsaft

Dessutom skall 150 riksdaler medtagas som betalning för lokal.
Efter genomförd provning delas vi upp i två grupper, en grupp som går till Dahlgren, Frantzén/Lindeberg eller F12 medans andra gruppen går till Max eller BK. Vilken grupp du tillhör visar sig under eftermiddagen...
 

Sjödin

Joråsåatt...
Packad med stil i finewines vinferno

Om vi räknar bort Hampus och Krug så borde den slutgiltiga deltagarlistan bli;

Anders
Sjödin
CH
Keen
El burro grande
Jos
Krisman
Bubblaren
Darth Angelus
 
Packad med stil i finewines vinferno

Sjödin skrev:
Om vi räknar bort Hampus och Krug så borde den slutgiltiga deltagarlistan bli;

Anders
Sjödin
CH
Keen
El burro grande
Jos
Krisman
Bubblaren
Darth Angelus
Glöm inte av dresscoden: Grismask på under hela infernot. När sista droppen är urdrucken tar vi av oss maskerna och skrattar åt varanda.
 

vintjej

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Vill inte verka tjatig, men skulle ni beställa något dit ner?
T ex charkuterier och ost?
 

Keen

slan
Packad med stil i finewines vinferno

vintjej skrev:
Vill inte verka tjatig, men skulle ni beställa något dit ner?
T ex charkuterier och ost?

Yes, charkuterier och ost lät det som förut iallafall. Vad kostar det i de mängder vi "behöver"?
 

Jos

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

vintjej skrev:
Vill inte verka tjatig, men skulle ni beställa något dit ner?
T ex charkuterier och ost?
Jo jag tror El burro ville ha;
Jamon Iberico, Oliver, Skagenröra, Löjrom, Rillette, Ankleverterrine, ett hårt och ett mjukare bröd typ baguette eller liknande och betjänter.
 

vintjej

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Jos skrev:
Jo jag tror El burro ville ha;
Jamon Iberico, Oliver, Skagenröra, Löjrom, Rillette, Ankleverterrine, ett hårt och ett mjukare bröd typ baguette eller liknande och betjänter.

Jodå, det minns jag. Men jag fick aldrig något svar på hur mycket han ville pynta.;)
Så jag upprepar, läs gärna menyn. Kolla in den ocharmigt särskrivna charktallriken och ostbrickan. Bröd får ni givetvis, om jag glömt säga det.
 
Packad med stil i finewines vinferno

Jos skrev:
Jo jag tror El burro ville ha;
Jamon Iberico, Oliver, Skagenröra, Löjrom, Rillette, Ankleverterrine, ett hårt och ett mjukare bröd typ baguette eller liknande och betjänter.
Korrekt. Om det inte går att lösa med betjänterna så får det väl vara för den här gången.
Skagen från Lisa Elmqvist är gott. Jamon Iberico från Joselito ännu bättre. Rilletten bör vara på gris men oxsvans går bra det också.

Jag litar fullt på att vintjejen löser detta.
 

vintjej

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Skagen kan de förstås också bära ner. Det de sagt är att de vill att ni äter i resturanten om ni vill ha mer måltidsliknande mat.:)
 

vintjej

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

El burro grande skrev:
Korrekt. Om det inte går att lösa med betjänterna så får det väl vara för den här gången.
Skagen från Lisa Elmqvist är gott. Jamon Iberico från Joselito ännu bättre. Rilletten bör vara på gris men oxsvans går bra det också.

Jag litar fullt på att vintjejen löser detta.

Ja och sedan kommer jag ner i fransk hembiträdesdräkt.
 
Toppen