Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vininferno, planeringstråden.

Öhman

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Intresseklubben sitter här och antecknar frenetiskt. NOT!

(Eller som man säger; "surt sa räven")
 

Keen

slan
Packad med stil i finewines vinferno

Vem tar in och betalar denna senare på kvällen?

1899 Ch Latour, 1er Grand Cru , Pauillac Bordeaux 50 000 kr

Pax för att det inte är jag ;D
 

Jos

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

El burro grande skrev:
Korrekt. Om det inte går att lösa med betjänterna så får det väl vara för den här gången.
Skagen från Lisa Elmqvist är gott. Jamon Iberico från Joselito ännu bättre. Rilletten bör vara på gris men oxsvans går bra det också.

Jag litar fullt på att vintjejen löser detta.

Jag skulle gärna vilja lägga till lite schysst kaviar också.
 

vintjej

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Nu lämnar jag er i er fredagsstämning. Hoppas att jag får se något konkret svar när jag kommer tillbaka.:) Hittills har jag förbeställt 2 st var av ost-och charktallriken.

Är det möjligtvis någon som ska på champagnebaren ikväll?
 

Jos

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

vintjej skrev:
Nu lämnar jag er i er fredagsstämning. Hoppas att jag får se något konkret svar när jag kommer tillbaka.:) Hittills har jag förbeställt 2 st var av ost-och charktallriken.

Är det möjligtvis någon som ska på champagnebaren ikväll?
Ok, seriöst.. Ost- och charktallrik med bröd blir toppen!
 

Sjödin

Joråsåatt...
Packad med stil i finewines vinferno

Som vanligt spårar det ur lite mellan varven... Men men.

Ett seriöst svar då till vår Vintjej;
Ost- och charkuteriförslaget blir jättebra! Vill någon ha nåt annat får de gå till restaurangen.
Fransk hembiträdesdräkt blir också bra.
 

Krisman

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Darth Angelus skrev:
Jag vet att jag är sent anmäld, men jag skall se om jag kan komma. Vad vill ni helst se att man tar med, om det skulle bli av?

Margaux 1945, Pol Roger 1921 eller ngt liknande!
 

Bubblaren

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Hello wine lovers,

Efter en kaotisk arbetsdag inser jag att min söndag kommer att gå i arbetets tecken för att ta hand om de puckar som hamnade i nätet idag och som ska skjutas ut redan nästa vecka i våra två landsändar (Luleå och Malmö).

Med sorg inser jag att om jag hänger mig åt vilda dryckesaktiviteter i källaren imorgon kommer min söndag få allt för få timmar av aktivt arbete. Drar på att säga de tråkiga orden, men förmodligen mest jag som sörjer (inte ni) - jag kommer inte imorgon :-/

Så, nu var det sagt. Hoppas det blir nytt tillfälle att delta, nu slipper ni ju iaf dricka så många Henriot :)

Have fun!


Aktuell lista således:

Anders
Sjödin
CH
Keen
El burro grande
Jos
Krisman
Darth Angelus
 

Krisman

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Ska vi dra ihop ett mini inferno på grappe snart? Behöver ju inte vara så seriöst, bara prova lite skönt pang.
 

SUPRA

Bäst
Packad med stil i finewines vinferno

Krisman skrev:
Ska vi dra ihop ett mini inferno på grappe snart?

Ikväll? ;D

Jag tycker lördag blir lite i senaste laget, dessutom är jag bjuden på förfest kl. 16.00...
 

Elvis

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Krisman, jag är gärna med på ett mini-inferno snart! Känner av en klar abstinens!

Hade tänkt korka upp en Salon 1988 igår för att fira sexmånaders förlovningsdag, men så låg jag själv nerbäddad med influensa och hade en nysmittad fästmö. :mad: Fick bli räkor och ramlösa i stället.
 

Jos

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Är det inte dags snart för ett mini-vinerfno? :p

Krisman, var inte du på?
 

Krisman

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

verkar ingen som svarat på 6 och 7e mars men ska vi sätta ett nytt datum!
Typ 20e eller 21e mars?
 

CH

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Mini-infernot (vad nu det innebär) eller vanligt?
 

Sjödin

Joråsåatt...
Packad med stil i finewines vinferno

21:a mars skulle vara ett bra datum... Ska på gig på Fashing på kvällen, så ett inferno skulle vara en bra uppvärmning.
Varför inte med tema Champagne den här gången? ;D
 

Elvis

Medlem
Packad med stil i finewines vinferno

Den 21:a passar mig alldeles utmärkt! Gärna champagne-tema!
 
Toppen