Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinkällarbutiken i Göteborg flyttar från Nordstan till Gårda

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Vi ska dock vara tydliga här med att ölnödarna är värst. När poppels släpper går kön till Åhléns.
Whiskynördarna är ju också en jäkla pöbel, det vet ju alla som råkat försöka köpa lite gott rödtjut och upptäckt att det lanseras någon jäkla trippel-cask-octadistilled-extrabarrel-limited-edition-extra-rare-makers-reserve och man får mota bort dem med käpp för att komma fram till vinhyllan...:mad:
 

KimHartman

Medlem
Vinkällarbutiksflytten, som ska ske under sommaren, kommer eventuellt endast vara temporär, erfar KimHartman från en källa med insyn i verksamheten. Enligt uppgift kommer heller ingen utbyggnad av lokalerna ske.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Vinkällarbutiksflytten, som ska ske under sommaren, kommer eventuellt endast vara temporär, erfar KimHartman från en källa med insyn i verksamheten. Enligt uppgift kommer heller ingen utbyggnad av lokalerna ske.
Tack för info. Jag hoppas i så fall att den blir kvar i Gårda efter flytten. Vill ju inte hålla på att andra mina rutiner i tid och otid. :confused:
 
Trådskapare
Magnus L

Magnus L

urydhtfilgukj
Tack för info. Jag hoppas i så fall att den blir kvar i Gårda efter flytten. Vill ju inte hålla på att andra mina rutiner i tid och otid. :confused:
Tråkigt med nya rutiner, men det rimligaste vore väl kanske att stadens enda butik med bra utbud på vin låg lite mer centralt?
Vinkällarbutiksflytten, som ska ske under sommaren, kommer eventuellt endast vara temporär, erfar KimHartman från en källa med insyn i verksamheten. Enligt uppgift kommer heller ingen utbyggnad av lokalerna ske.

Gårda kommer att få vinkylar till det sortiment som nu ligger i kylrummet på Nordstan. Flytten av vinkällardelen från Nordstan kommer att gå veckan efter midsommar och kommer vara färdig i Gårda i Augusti.

Nordstan kommer att byggas om och renoveras under hösten. Nordstan kommer dock att få behålla fullt sortiment av öl, och småpartier av öl.

Den långsiktiga planen påstås vara att hitta en butik i centrum specifikt för vinkällarbutiken. När detta skulle ske är dock högst oklart och något som om det händer sannolikt ligger många år fram i tiden. Nordstan kommer inte få tillbaka vinkällarbutiken.
 

fluff

Medlem
Bah säger jag. Bah. Nordstan fungerar ju så mycket bättre för min del. Kollektivtrafikmässigt ligger Gårda sämre till och tar markant mer tid om jag vill köa till något släpp för min del. Så, dåliga nyheter för min del.
 
Vi ska dock vara tydliga här med att ölnödarna är värst. När poppels släpper går kön till Åhléns.
Nja, det var väl 2015, de senaste släppen har det inte varit några problem att få tag på. Poppels är numera rejält omsprungna av de mer progressiva bryggerierna från Göteborg.
 

vinosofi

Medlem
Tråkigt med nya rutiner, men det rimligaste vore väl kanske att stadens enda butik med bra utbud på vin låg lite mer centralt?


Gårda kommer att få vinkylar till det sortiment som nu ligger i kylrummet på Nordstan. Flytten av vinkällardelen från Nordstan kommer att gå veckan efter midsommar och kommer vara färdig i Gårda i Augusti.

Nordstan kommer att byggas om och renoveras under hösten. Nordstan kommer dock att få behålla fullt sortiment av öl, och småpartier av öl.

Den långsiktiga planen påstås vara att hitta en butik i centrum specifikt för vinkällarbutiken. När detta skulle ske är dock högst oklart och något som om det händer sannolikt ligger många år fram i tiden. Nordstan kommer inte få tillbaka vinkällarbutiken.
Om flytten går veckan efter midsommar, alltså den här veckan, innebär det då att julisläppet sker i Gårda?
 
Toppen