Vinkaraffer? Någon som kan tipsa?

Diskussion i 'Vinkällare och annat' startad av Magnus L, 12 mars 2014.

1. Magnus L

Magnus L urydhtfilgukj

Behöver köpa ett gäng med billigare vinkaraffer. Dom måste dock vara ok form på, helst inte små vattenkaraffer.

Är det någon som har tips på någon som säljer billigare, men anständiga karaffer?

2. Mattias S

Mattias S Administratör

Svårt ämne...kanske kan dessa funka...?
    image.jpg
    image.jpg
    Om de är billiga vet jag dock inte. o_O

StefanAkiko gillar detta.
  3. kayaker

kayaker Cyklist

Spontant så skulle jag kolla på http://www.amazon.de/ , men Ikea verkar ha en modell som verkar hygglig numera. Iallafall klart bättre än deras tidigare försök.

4. Magnus L

Magnus L urydhtfilgukj

5. Vino fino

Vino fino Medlem

Ö&B har italiensktillverkade karaffer för en femtiolapp. Jag köpte sex sådana för ett par år sedan för att ha hemma vid fester. Ingen har hittills gått sönder och de tål maskindisk.

Har tyvärr inget foto med mig nu på jobbet men de ser ut ungefär som på bilden. (De har självklart grövre detaljer och inget kristallglas, men de gör jobbet).

Bifogade filer:

6. Magnus L

Magnus L urydhtfilgukj

Var förbi Ö&B i nordstan tidigare idag och då hade dom bara vanliga vattenkaraffer. Problemet är väl att deras sortiment är lite av ett lotteri.

Last edited: 12 mars 2014
  7. kayaker

kayaker Cyklist

8. vintomas

vintomas Bloggare

Luminarcs vanliga karaffer finns på Clas Ohlson för 39 kr/st! Funkar utmärkt om man inte insisterar på extrem luftningsyta eller att de ska se dyra ut. Har ett gäng själv och de är standard i flera olika vinklubbssammanhang.
    http://www.clasohlson.com/se/Karaff-1-liter/34-9525

9. merlotsmile

merlotsmile Medlem

Har ett gäng Ypsilon från Lagerhouse som funkar fint (1 l, 79 kr):).

upload_2014-3-19_19-10-29.png

10. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite Administratör

Kör Luminarc Elegance. Gav runt 25 kronor för dem. Finns på många restauranger i Sverige. Vet dock inte vem som säljer dem här. Kanske någon vet? Går att köpa via deras webbshop annars.

11. Jimmy Örnewald

Jimmy Örnewald Sommelier

12. Mattias S

Mattias S Administratör

Jimmy Örnewald gillar detta.
  13. Orpale

Orpale Medlem

På Åhlens finns det billiga och helt ok karaffer för 125:-, i samma stil som Riedels Ultra serie.

Dela sidan