Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinkyl/vinlagringsskåp/nåt annat?

R

Riemann

Jag har ett relativt senkommet vinintresse och fuskar lite med korttidslagring sedan några år. Jag köper inga jättedyra viner och har inte haft en lagringshorisont som sträcker sig så långt bortom 3 år hittills, men nu skulle jag vilja ta nästa steg. Frågan är då vad jag behöver?

Funderar på ett sånt där Climadiff-skåp som jag läst om här, men jag kommer ju att springa och hämta vin i skåpet minst ett par ggr i veckan (som jag gör i min lite för varma källare nu). Hur funkar det att använda lagringsskåp som vinkyl – är det enkelt att packa vinerna så att man har några lättillgängligare flaskor? Hur mycket stör man vinerna när man är där och rotar hela tiden? Jag vill helst slippa flera skåp om det går att undvika.

Tankar?
 

Mattias Schyberg

Administratör
Jag tycker det borde fungera utmärkt med ett vinlagringsskåp även om du använder den som vinkyl i vardagen också. Precis så har jag tänkt att ha mitt skåp när jag får tummen ur att skaffa mig ett.
 
Trådskapare
R

Riemann

Tack Mattias!
Jo, tycker också det borde funka, sen ska man bara hitta rätt när det gäller storlek osv.
 
Toppen