Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinkyl

Bear

Medlem
Helt ny bland viner och skåp men har läst en del och kommit fram till att detta:
http://vinkylen.se/produkt.php?pid=2685 (Climadiff VSV105)
skulle passat fint, enda problemet är att jag är ute efter ett skåp som är vänsterhängt och det finns det inte så gott om... :confused:

Maxmåtten på ett skåp som får plats är, höjd: 156cm, bredd: 66,5cm.
Maxpris helst inte över 8000kr nytt eller begagnat.
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Helt ny bland viner och skåp men har läst en del och kommit fram till att detta:
http://vinkylen.se/produkt.php?pid=2685 (Climadiff VSV105)
skulle passat fint, enda problemet är att jag är ute efter ett skåp som är vänsterhängt och det finns det inte så gott om... :confused:

Maxmåtten på ett skåp som får plats är, höjd: 156cm, bredd: 66,5cm.
Maxpris helst inte över 8000kr nytt eller begagnat.
Går inte alla kylskåp att hänga om? Har aldrig hört om något där man inte kan vända dörren åtminstone?
 
Trådskapare
B

Bear

Medlem
Såg att ma-cave-a-vin har fraktfritt nu, så känns bra att passa på. :eek:

Men vad mer exakt ska jag kika på?
Kan gå upp till 9000kr i budget om det är något som sticker ut.
 

kayaker

Cyklist
Såg att ma-cave-a-vin har fraktfritt nu, så känns bra att passa på. :eek:

Men vad mer exakt ska jag kika på?
Kan gå upp till 9000kr i budget om det är något som sticker ut.
Fraktfritt även till Sverige? Det är onekligen ett lyft.
Kontakta dem och förklara vad du behöver. De är tillmötesgående och det går bra att skriva på engelska om franskan är rostig.
 
Trådskapare
B

Bear

Medlem
Fraktfritt även till Sverige? Det är onekligen ett lyft.
Kontakta dem och förklara vad du behöver. De är tillmötesgående och det går bra att skriva på engelska om franskan är rostig.

Detta är redan gjort. :D

Fraktfritt fram till 5jan.
Tänkte att jag samtidigt slänger in frågan här, alltid nyttigt att höra från flera håll.
 

Per Stade

Lege artis
Enligt min uppfattning skall högerhänta ha vänsterhängda luckor och skåpsdörrar av det enkla förhållandet att det känns naturligt att öppna med vänster hand och ta ut vad det nu än är med höger hand.
Men ibland är vi tvungna att kompromissa. Själv har jag en vinkyl med högerhängd dörr, även om jag har någon svag aning i bakhuvudet om att den går att vända dörren upp och ner och göra den vänsterhängd.
Det jag har är en Miele vinkyl. Orsaken är att såvitt jag vet, så är det Miele (och Liebherr, som tillverkar Mieles vinkylar), som har vibrationsfri upphängning av kompressorerna. När jag tittade på Blocket tidigare ikväll så fanns en vinkyl från Liebherr där. Ful som stryk och högerhänta dörr, men förmodligen ett rätt bra köp.
 
Trådskapare
B

Bear

Medlem
Anledningen till att jag just vill ha en vänsterhängd är att kylen kommer stå i ett vänsterhörn, så blir "trångt" om det är en högerhängd. o_O
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Anledningen till att jag just vill ha en vänsterhängd är att kylen kommer stå i ett vänsterhörn, så blir "trångt" om det är en högerhängd. o_O
Kan inte låta bli att undra om folket på "Vinkyl" verkligen har fått det rätt för sig, verkar väldigt konstigt att inte dörren skulle gå att vända? Du kanske skall dubbelkolla att det verkligen stämmer...
 
Trådskapare
B

Bear

Medlem
Kan inte låta bli att undra om folket på "Vinkyl" verkligen har fått det rätt för sig, verkar väldigt konstigt att inte dörren skulle gå att vända? Du kanske skall dubbelkolla att det verkligen stämmer...

Säger det samma. Kikade precis runt på lite sidor som säljer Climadiff, även climadiff.se och då står det bara på en del modeller att dom är omhängbara. Om det sedan är en miss eller inte låter jag vara osagt.

I vilket fall som helst om det visar sig att den är omhängbar blir det ett köp från ma-cave-a-vin då man får en större för samma pris som den jag länkade till i första inlägget i Sverige. :D
 
Trådskapare
B

Bear

Medlem
Liten uppdatering om någon i framtiden undrar,

Fick svar av MCAV att Climadiffskåpet som var intressant inte omhängbart det heller.. :confused:

Vet inte om det är något Climadiff fått för sig är en bra sak. Blev iaf inget köp pga. detta tyvärr..
 
Toppen