Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinlådor

Sebban

Medlem
Caviste finns ju som dom flesta vet och levererar bra ihop plockade viner. Men finns det fler företag som plockar ihop lådor som håller bra kvalité på grejerna?
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Caviste finns ju som dom flesta vet och levererar bra ihop plockade viner. Men finns det fler företag som plockar ihop lådor som håller bra kvalité på grejerna?
De här vet jag också har bra blandlådor:
lot-593.jpg

:)
 

Helen

Medlem
"En bild säger mer än tusen ord" inte i detta fallet, en låda vin säger mig ingenting. Vad heter företaget? :confused:
@vintomas skojjar lite med dig @Sebban .
På bilden ser du världens mest omtalade och mest exklusiva vinhus " DRC - Domaine de la Romanée Conti, det är vinvärldens Mona Lisa.

Varför inte göra egna blandlådor hos vinhandlare som finns utomlands.
Spana in denna tråd.
http://www.finewines.se/threads/koe...mbolaget-regler-transporter-och-butiker.1463/
 

jeps

Medlem
Bristly Wine jobbar ju med en hel del roliga producenter, signa upp på deras nyhetsbrev så får man koll på när det släpps nytt. Lådorna säljs via systembolaget så sök på bristlylådan där så borde det finnas ett gäng tidigare lådor.
 

Pessoa

Medlem
Vinlådan: En låda per kvartal på prenumeration. Går att hoppa över lådor. Har även intressanta extralådor.
Atomwine har alltid rabatterade lådor. Innehållen ändras.
Sätt upp er på mejllistor för att hålla koll på nyheter. Annars kan Instagram vara ett sätt att hålla koll.
 
Last edited:

Trydebull

Medlem
Är man inte säker på vilken mix man vill ha i sin låda kan man börja med en DRC-provning på Sjömagasinet, för modesta 8900 kr o_O
http://shop.sjomagasinet.se/provningar/drc-vinprovning-pa-sjomagasinet

Fast, om man betänker att priset faktiskt inte överstiger vad man hade fått ge för enbart en av de flaskorna - och man får sig någon form av fast föda också från en schysst restaurang så måste jag säga att priset låter helt ok. Nästan riktigt billigt:)
 

Ekdahl

Medlem
Fast, om man betänker att priset faktiskt inte överstiger vad man hade fått ge för enbart en av de flaskorna - och man får sig någon form av fast föda också från en schysst restaurang så måste jag säga att priset låter helt ok. Nästan riktigt billigt:)
Ja så är det ju trots allt... men troligtvis får du bara 4-5 cl per flaska, dvs max motsvarande en halv flaska. Sedan kan man ju alltid undra vad "Efter provningen serveras en varmrätt med något gott att dricka till" innebär? Ja menar, hur skall de toppa matvinet efter den provningen? Yellow Tail?
 

Trydebull

Medlem
Ja så är det ju trots allt... men troligtvis får du bara 4-5 cl per flaska, dvs max motsvarande en halv flaska. Sedan kan man ju alltid undra vad "Efter provningen serveras en varmrätt med något gott att dricka till" innebär? Ja menar, hur skall de toppa matvinet efter den provningen? Yellow Tail?

Jo, så är det väl. Jag räknade att det fanns åtta platser så mina tankar var lite generösare än dina. Men det är väl en och annan kock och ägare som kanske också vill ha några cl...

Svårtoppat blir det hur som helst med matvinet. Finns väl viss risk att de flesta försöken hade känts som ditt förslag oavsett vad det var i glaset...
 

Ekdahl

Medlem
Jo, så är det väl. Jag räknade att det fanns åtta platser så mina tankar var lite generösare än dina. Men det är väl en och annan kock och ägare som kanske också vill ha några cl...

Svårtoppat blir det hur som helst med matvinet. Finns väl viss risk att de flesta försöken hade känts som ditt förslag oavsett vad det var i glaset...
Ja, räkna med fler "intressenter". Och kanske att "8 tillgängliga platser" inte heller betyder max antal, de kan redan ha sålt några?
 
Toppen