Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinmässa som verkar intressant - tänker någon åka?

G

Gustaf

Hej

Jag har planerat länge att åka ner till Piemonte, Valpolicella, (norra Italien helt enkelt) vid skördetid, men med nytt tillskott i familjen blir det inget av med detta.

Av en slump fann jag denna resa:
http://www.vikingline.se/sv/sverige.../temakryssningar/champagne-och-vinmassa-2014/

Vad tror ni om den? Verkar lovande med lite champagne och Antinori har ju bra viner, och man kan ju inte bara skriva av Masi heller som ett av de klassiska amaronehusen. Tror ni det är nått bra? Kanske värt att offra ett dygn. Priset är ju lågt.

/Gustaf
 
T

T.Mattson

Låter intressant faktiskt. Endast 525 kronor som viking club medlem. Det är man ju av någon anledning.

Åkte i juni och maten i deras a la carte är riktigt bra, och priserna på vinlistan är ju väldigt bra jämfört med Stockholms krogar. Fyllde upp med en trevlig La viola från Bertrand i butiken också, jäkligt bra vin.

Jag tror jag ska boka, och ta bilen med, perfekt då kan man bunkra upp lite. Köpte en flaska cristal där också för kring 1000-lappen till bröllopsdagen, bara prisskillnaden mot bolaget på cristallen så betalade min resa.

Däremot är ju inte hytterna någon riktig höjdare om man inte graderar upp sig lite, men vem sitter å andra sidan i hytten och ugglar.
 
Toppen