Vinordic Wine Challenge 2012

Diskussion i 'Övrigt' startad av Peder, 23 februari 2012.

1. Peder

Peder Medlem

Varför har vi så mycket boxviner i Sverige? En anledning kan vara att allt bara skall vara prisvärt. När Vinordic Wine Challenge 2012 går av stapeln så är det självklart bara viner som finns hos Systembolaget som vara med i tävlingen. Inte ett dyft om kvalitet utan allt handlar bara om att det skall vara prisvärt på deras hemsida. Varför inte bara köra BIB i denna tävling? Det måste ju vara det mest prisvärda eftersom denna tävling åtminstone enligt deras hemsida bara handlar om mest APK.

Dags att anmäla viner till Vinordic Wine Challenge 2012 - tävlingen vars mål är att utse Sveriges mest prisvärda viner!

Målet är att finna Sveriges mest prisvärda viner.

http://www.vinordic.se/for-utstallare/n ... arda-viner

2. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite Administratör

SV: Vinordic Wine Challenge 2012

Skit per krona. Det är väl bara i Sverige det är viktigt. Det är inte gott men det är billigt, så prisvärt :)

Inte klar på vad
    betyder. Visste inte om att det fanns EU-certifierade tävlingar. För mig låter det nys och dumheter.

PS. Vem sitter i juryn. Låter som vii kommer att ha Larsson,Mölstad,Kronstam

3. KockJohan

KockJohan Cioccolato Catering Leverantör

I dokumentet "tävlingsregler" - varför kan jag inte hitta högsta prisnivå á 100kr ?
    Trodde nästan något liknande skulle finnas ;D

4. Elvis

Elvis Medlem

Jag röstar på Winston Churchill 1999. Men jag får nog inte plats i juryn. :D

5. Peder

Peder Medlem

Jag tror du har för god smak för att sitta med i juryn!

6. Peder

Peder Medlem

7. chambertin

chambertin Medlem

Lite OT men kameratekniken påminner mig om när min yngste son (då 6 år) sprang omkring och väldigt närgånget fotograferade vår Golden Retriever med digitalkamera + blixt.

8. Kostjan

Kostjan Mot bättre vetande

Jag gillar när kameran går ifrån och ljudet försvinner ;D
    Sen orkade jag inte se mer , tänk att karln inte har någon som helst självinsikt

9. SUPRA

SUPRA Bäst

10. Andreas L

Andreas L Medlem

Du kan väl specificera vilken Larsson du menar... ;)

11. vintomas

vintomas Bloggare

Får man anta att åtminstone de som har fastnat på filmklippet finns med i juryn? De jag känner igen är:

-B-G Kronstam, framför kameran :)
    -Josephine Edelskog, blondinen i svart tröja och solbrillor i pannan
    -Jan Rosborn, i grå skjorta och svarta byxor
    -Magnus Waern, i grön tröja och blåjeans

Två av dessa tycker jag absolut hör hemma i en seriös jury. Minst fem personer till syns i bilden utan att jag känner igen dem.

Dela sidan