Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinquizz

Gurto

Medlem
Rätt! Var det så lätt:confused:

Nja, jag kunde det inte utantill ska erkännas - fick kolla upp lite. Räknar vi en smula googling som fusk eller är det en del av utmaningen att försöka leta reda på svaret (så brukar jag tänka - därför gör jag frågorna lite svår-googlade också :D)?

Ni får diska mig om det räknas som fusk :)
 
Nja, jag kunde det inte utantill ska erkännas - fick kolla upp lite. Räknar vi en smula googling som fusk eller är det en del av utmaningen att försöka leta reda på svaret (så brukar jag tänka - därför gör jag frågorna lite svår-googlade också :D)?

Ni får diska mig om det räknas som fusk :)
För mig är det godkänt, sökte du på lumberjack Shiraz?;)
 

Gurto

Medlem
Nej, inte DRC.

Kanske är jag lite vag i min beskrivning.

En till ledtråd är att producenten har en minst lika känd namne i området. Denna är också traditionalist men inte alls lika förtjust i bara ett läge utan gillar att blanda.
 

Gurto

Medlem
Jag funderar på Piemonte och Bourgogne, men det där med blanda är väldigt mycket mer Piemonte än Bourgogne så jag hamnar nog i Piemonte.
Giuseppe Mascarello?

Korrekt!

Tradiotionell vinmakare känd för sin Barolo Monprivato. Ett vingårdsläge som de har monopol på, mestadels genom markägande (började köpa mark där 1904 och gjorde sista köpet ca 1990) men en liten del hyr de av kyrkan (därav guds hjälp).

Den kände namnen är då Bartolo Mascarello som inte gör någon Cru-Barolo utan blandar olika lägen.

Din tur.
 
Toppen