Vinskribent sökes

Diskussion i 'Övrigt' startad av Opinionwines, 6 augusti 2013.

1. Opinionwines

Opinionwines Medlem

Är du också intresserad av Mat & Vin ? Opinion wines söker en skribent som vill hjälpa till och driva hemsidan , utveckla och samarbeta . Har för närvarande 2 Skribenter som kommer att börja skriva för hemsidan . Se mer på hemsidan för mer info

Direkt länk : http://www.opinionwines.com/bli-skrivbent

2. vintomas

vintomas Bloggare

SV: Vinskribent sökes

Jag är lite nyfiken över era lands/regionprofiler. Några av de jag hittat ser ut att vara identiska med hela avsnitt på http://larsvinsida.vininfo.nu. Betyder det att Lars Jonsson skriver för er?

3. vininfo.nu

vininfo.nu Medlem

Vininfo.nu

Opinionwines har tagit både mina kartor (som jag har gjort själv) och hela stycken från min hemsida. Detta helt utan att vare sig fråga eller för den delen på något sätt referera till mig eller till min hemsida. Dessutom har dom ingen vettig kontaktinformation. Helt oacceptabelt. Dessutom har Andreas Lantz, som är en av dom två personerna bakom opinionwines, fräckheten att kalla sig vinskribent. "Tjyv" är väl möjligtvis det rätta epitetet.

// Lars Jonsson, www.vininfo.nu

4. SUPRA

SUPRA Bäst

Upphovsrättsbrott är ganska allvarligt. I alla fall om man ser till straffet.

5. vintomas

vintomas Bloggare

De kanske har sin server stående på Ecuadors ambassad? ::)

6. Elvis

Elvis Medlem

Lars, här hittar du en del kontaktuppgifter:
    http://whois.net/whois/opinionwines.com

Och det finns bara en Emil Fherm (en av de två personerna bakom, enligt hemsidan och också enligt WHOIS) med den stavningen av efternamnet så du kan hitta hans telefonnummer mm på hitta.se.

7. Guayabera

Guayabera Medlem

Eller så kanske det var "magi" ;)

8. Emanuel

Emanuel - Ad astra per alas amforae

-I övrigt ser ju en hel del av artiklarna ut att vara tillverkade med "google translate" så att skaffa sig en vinskribent verkar ju inte vara någon dum idé?

9. perpro

perpro Medlem

Hehe. Past prime.

Sent from my HTC One using Tapatalk 2

10. vininfo.nu

vininfo.nu Medlem

Har nu skrivit både till Opionwines (Èmil Fherm) och Loopia som är deras webbhotell (och för övrigt även mitt)... Den sk. Andreas Lantz hittar jag inte. Visst jag hittar ngra st (nätet, facebook, mm) men inga som stämmer med beskrivningen på Opinionwines hemsida.

Tack för tipsen!

// Lars

11. KimHartman

KimHartman Medlem

12. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite Administratör

Sidan verkar vara nere nu. Inte ok med kopiering så vi får hoppas att den inte återuppstår med nytt kopierat material

Dela sidan