Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 17 november 2016

Kostjan

Mot bättre vetande
Vad i helvete!
Exakt 09.59.51 (enligt fröken) började webblanseringen ticka ner?!
Missade Raveneau Valmur men lyckades precis få en Selosse 05.
 

Segol

Medlem
Precis!
Jag satt också med fröken ur och knapparna blev gröna långt innan (nåja) klockan blev 10.
Fick också lite grann men inte allt jag hoppats på...
 

Silex

Medlem
Jag är också fortfarande arg. Slängde t o m iväg ett mail till kundtjänst och bad om en redogörelse för hur själva släppet går till så jag vet för kommande attraktiva flaskor. Nu slösar jag istället tid på att fundera över tröst-köp :rolleyes:
 

rs14

Medlem
Frågan är om man inte också ska tröstdricka lite Savart i afton. Från en tidigare batch då såklart
Förmodligen det bästa och enda sättet att komma över en förlorad Raveneau.
 

Silex

Medlem
Mailade kundtjänst om det alltför tidiga webbsläppet och fick följande svar:
"Tack för ditt mejl!

Vi har upptäckt ett fel gällande tidsinställningen vid dagens webblansering. Felet gjorde att bokningen öppnade innan klockan tio. Så ska det naturligtvis inte gå till. Och vi för just nu en dialog med vår IT-leverantör som bevakar och säkerställer klockslaget.
Vi ser allvarligt på att det här kunde hända och kommer att vidta alla åtgärder som krävs för att lansering ska ske på utsatt tid i fortsättningen."

Det var ju på sätt och vis bra att det fanns en förklaring som bestod i att något gått fel till, dvs släppet skall vara kl 10.00 och inte ungefär kl 10. Så det kommer förhoppningsvis inte hända igen framåt. Dom skulle gärna få tacka mig genom att erbjuda mig att köpa en flaska Raveneau...
 

Jesper

Medlem
Noterar att fler är förbannade över det för tidiga släppet idag... Extra surt då jag verkligen hade förberett mig; dock inte på att flaskorna skulle bli tillgängliga drygt 15 sekunder för tidigt (som jag tror det var). Dock lyckades min pappa få en Valmur som jag får trösta mig med. Trodde faktiskt att bolaget testade en ny strategi att slumpa tiden lite runt 10:00 (då de haft massor av olika och oftast kraftigt kritiserade alternativ de senaste åren gällande släppen men, som sagt, det verkar vara ett tekniskt problem denna gången).
 

Skrutt

Medlem
Vad i helvete!
Exakt 09.59.51 (enligt fröken) började webblanseringen ticka ner?!
Missade Raveneau Valmur men lyckades precis få en Selosse 05.
Traumatiskt! Man fick ju inte ens en chans. Jag trodde att datorklockan gick fel men nu är jag arg istället för besviken. Hur lyckas de...?
 
Toppen