Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 20 april 2017

fluff

Medlem
[container]
VarukategoriNummerNamnÅrgångVolymPrisInköpt antalProducentUrsprung
RÖTT VIN95149-01Bandol Rouge Cuvée Cabassaou201375063012Domaine TempierBandol
RÖTT VIN95101-01Bandol Rouge Cuvée La Migoua201375045348Domaine TempierBandol
RÖTT VIN95087-01Bandol Rouge Cuvée Tourtine201375045348Domaine TempierBandol
RÖTT VIN90482-01Chateau Musar1975750304918Chateau MusarBekaa
RÖTT VIN90528-01Chateau Musar1978750253918Chateau MusarBekaa
RÖTT VIN90522-01Chateau Musar1979750253918Chateau MusarBekaa
RÖTT VIN95059-01Clos des Lambrays Grand Cru2011750124924Domaine des LambraysClos de Lambreys
RÖTT VIN92125-01Cornas Philippe Pacalet201475059990Philippe PacaletCornas
RÖTT VIN93000-01K The Hidden Syrah201375059560Charles Smith WinesWahluke Slope
RÖTT VIN91301-01Volnay Michel Lafarge201475041960Michel LafargeVolnay
RÖTT VIN91201-01Volnay PC Clos des Chenes201475089936Michel LafargeVolnay Premier Cru
RÖTT VIN91332-01Volnay PC Clos du Ch Ducs201475089948Michel LafargeVolnay Premier Cru
RÖTT VIN91400-01Volnay Vendanges Sélect201475047536Michel LafargeVolnay
SPRIT40457-01Springbank Local Barley 11y 57%-7001449642SpringbankCampbeltown
ÖVRIGT VIN96004-01Egly-Ouriet GC Blanc de NoirsNV750112984Egly-OurietChampagne
[/container]
 

MartinE

Medlem
För två veckor sedan fick jag smaka Egly-Ouriet BdN. Helt fantastisk!
Ja, det är en fantastisk champagne!

För övrigt när det gäller detta släpp är jag lite fascinerad över de tre flaskorna från Château Musar! Och ännu mer fascinerad över priserna de betingar... o_O
 

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
Den här tanken har slagit mig förut men har inte tagit tag i det, skulle det vara av intresse för folk att köpa lite dyrare viner som släpps på webbsläpp tillsammans inför någon BYOB? Jag såg "Musarerna" för de skyhöga priserna de ändå begär, och är kanske inte det första jag skulle köpa ensam om än dela med några andra, men jag kan i princip alltid garantera att jag kan få tag i viner vid webbsläpp, så om det någonsin dyker upp något intressant kanske det kan vara värt att fundera på! Och är man 10 pers är det ju en ganska liten summa det handlar om för ett extra vin på provningen! ;)
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Den här tanken har slagit mig förut men har inte tagit tag i det, skulle det vara av intresse för folk att köpa lite dyrare viner som släpps på webbsläpp tillsammans inför någon BYOB? Jag såg "Musarerna" för de skyhöga priserna de ändå begär, och är kanske inte det första jag skulle köpa ensam om än dela med några andra, men jag kan i princip alltid garantera att jag kan få tag i viner vid webbsläpp, så om det någonsin dyker upp något intressant kanske det kan vara värt att fundera på! Och är man 10 pers är det ju en ganska liten summa det handlar om för ett extra vin på provningen! ;)
Vi är ju några i Kalmarligan som brukar köra så, har ett gemensamt fack i källaren där vi delar på lite flaskor som ingen riktigt känner för att dega själv.
Problemet är väl mest att vi sällan hinner ses alla och dricka upp dem... Tur att det inte gör något om man råkar ignorera dem några år :oops:
 

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
Vi är ju några i Kalmarligan som brukar köra så, har ett gemensamt fack i källaren där vi delar på lite flaskor som ingen riktigt känner för att dega själv.
Problemet är väl mest att vi sällan hinner ses alla och dricka upp dem... Tur att det inte gör något om man råkar ignorera dem några år :oops:

Ah, vi var ett gäng för några år sedan på BeerSweden som brukade handla öl med kollikrav på det här viset, men det var lite enklare eftersom man fick flera flaskor då! Jag antar att det kanske blir krångligt med separata flaskor vin där man ska hålla koll på vilka som äger en "andel" i vilka flaskor, men det är såklart genomförbart! Jag ska lyfta det inför nästa BYOB här i Stockholm iaf! =)
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Ah, vi var ett gäng för några år sedan på BeerSweden som brukade handla öl med kollikrav på det här viset, men det var lite enklare eftersom man fick flera flaskor då! Jag antar att det kanske blir krångligt med separata flaskor vin där man ska hålla koll på vilka som äger en "andel" i vilka flaskor, men det är såklart genomförbart! Jag ska lyfta det inför nästa BYOB här i Stockholm iaf! =)
Ja, det hänger ju på att alla delägarna i flaskan måste ha tid att dricka den samtidigt... Kasta in lite småbarn och bebisar i ekvationen så har du snart en källare full med långlagrade rariteter :)
 

MagnusH70

Medlem
Att dela på grymt dyra flaskor är en mycket bra idé. Kanske tom direkt ur någons källare?
Släppen kräver ju lagring från tid till annan!
Absolut, jag har själv en del som finns från forna tiders släpp och som jag kan tänka mig att dela.
 

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
Ja, det är en fantastisk champagne!

För övrigt när det gäller detta släpp är jag lite fascinerad över de tre flaskorna från Château Musar! Och ännu mer fascinerad över priserna de betingar... o_O
1975 musar går att köpa på www.belgiumwinewatchers.com för halva priset, med då tillkommer iofs en frakt på €31 för en flaska eller €60 för en låda. Hursomhelst blir det klart billigare.
 

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
1975 musar går att köpa på www.belgiumwinewatchers.com för halva priset, med då tillkommer iofs en frakt på €31 för en flaska eller €60 för en låda. Hursomhelst blir det klart billigare.

Jag tog hem en låda därifrån för någon månad sedan och deras tjänst fungerade klanderfritt! Då kan man passa på att köra något mer för att hålla frakt/flaska nere! ;)
 

Trydebull

Medlem
Ja, det är en fantastisk champagne!

För övrigt när det gäller detta släpp är jag lite fascinerad över de tre flaskorna från Château Musar! Och ännu mer fascinerad över priserna de betingar... o_O

Jag gillar Musar. Framförallt när den fått ligga till sig. Helst minst 10-15 år. Men de där priserna är ju helt galna. Skulle förvåna mig oerhört om de går åt... Jag tänker lägga vantarna på exakt noll flaskor.
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Jag gillar Musar. Framförallt när den fått ligga till sig. Helst minst 10-15 år. Men de där priserna är ju helt galna. Skulle förvåna mig oerhört om de går åt... Jag tänker lägga vantarna på exakt noll flaskor.
1996.an och 2007.an på halvbutelj släpps dagen efter för 359 resp. 229 kr. Känns roligare att plocka upp dessa.
2007.an är ju fantastisk.
 
Toppen