Webblansering 23 augusti 2012

Diskussion i 'Lanseringar från Systembolaget' startad av Anders Landström, 16 augusti 2012.

1. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite Administratör

Systembolagets webblansering den 23 augusti.

En del skön bourgogne, bland annat Sylvain Cathiard och en 1993 Brunello di Montalcino från Castello Banfi. Totalt 11 artiklar, alla röda.

Webblansering den 23 augusti

2. egonx

egonx Medlem

SV: Webblansering 23 augusti 2012

Jag bumpar denna tråd då släppet är om 10 minuter.

Jag är lite sugen på brunellon, genomgående höga betyg och drickmogen.

3. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite Administratör

Det verkade inte vara något större sug efter den. Finns fortfarande 37 flaskor kvar. Har du kollat priser också på wine-searcher?

4. egonx

egonx Medlem

Det är ett rimligt pris på SB. Går att beställa från utlandet för 700-800 kr + frakt +eventuellt strul.

Romanée Saint-Vivant Grand Cru från Sylvain Cathiard och Jean Grivots vin gick på ett ögonblick.

5. kayaker

kayaker Cyklist

Sylvain Cathiard Vosne-Romanée 1er Cru En Orveaux gick också rätt snabbt, men det fanns ju bara 24 flaskor. Aux Malconsorts fanns däremot kvar i sisådär 15 minuter av vad jag kunde se.

6. Silenos

Silenos Medlem

Ja, själv sitter man här och velar. Jag bokade Malconsorts, men jag tror det får vara denna gång. Kulorna behövs till de 2010:eek:r som ännu inte släppts; dessutom så finns det en hel del klipp att göra om man gillar 2008 (vilket jag gör). Fast visst vore det trevlig med lite 09 också... jaja, jag får se. Det är ju några timmar fram tills bokningen hävs, jag hinner nog ändra mig ett par gånger.

Dela sidan