Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 27 oktober 2016

Skrutt

Medlem
Har ingen ekonomisk fördel med att rekommendera By Farr, snarare har jag gött de som importerar By Farr rätt mycket. Jag bara gjorde en jämförelse. Köp en flaska och prova själv är min rekommendation. Har själv lite svårt att förstå vem som köper en Bonnes Mares från halvbra årgång till så högt pris, men det är säker nån som gör det.
Jag menade inte "sälja in" bokstavligt men tack iaf, det låter som ett bra tips.
 

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
Ni som vandrat i champagne-djungeln längre än mig, vad säger ni om att enbart köra Rose 1989 (för övrigt mitt födelseår, tänkte försöka få tag i två, en att dricka nu o en till någon födelsedag) till den här webblanseringen, och sen satsa på 1996 Henriot Champagne Brut Millésimé som släpps på webblanseringen den 3/11, och sen ännu lite senare några äldre Enchanteleur?
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
Ni som vandrat i champagne-djungeln längre än mig, vad säger ni om att enbart köra Rose 1989 (för övrigt mitt födelseår, tänkte försöka få tag i två, en att dricka nu o en till någon födelsedag) till den här webblanseringen, och sen satsa på 1996 Henriot Champagne Brut Millésimé som släpps på webblanseringen den 3/11, och sen ännu lite senare några äldre Enchanteleur?
vanliga årgångs 96 är väldigt mogen just nu, de är mer om du gillar en kraftig stil me mycket bakade äpplen osv, själv tycker ja den är i en bra fas justnu medans andra skulle säga att de är påväg neråt.. men finns den på magnum så äre definitivt ett bättre köp
 

neonmaer

Medlem
De funkar bra att lita på dom, vi är många här som beställt av dem. Annars är en av mina favoriter från -89 Henriot Cuvée Enchanteleurs. Ja vet att de har många äldre årgångar kvar.. för att fåtag på dem Skicka en förfrågan via privatimport till MondoWine

Nu har jag skickat en förfrågan, ska bli spännande att se vad en sån går loss för :nagelbitare:
 

neonmaer

Medlem
för typ 8år sen tror ja köpte för 900kr, nu får du nog räkna med 1600-1900kr Kaaaanske

Ser att Henriot Millesime -89 kommer den 3/11 på 3 liters för 4999:-
Tänker att jag ska sikta på en magnum om det är möjligt, det var det jag frågade pris på.
Det verkar komma mycket äldre årgångar av Henriot närmaste veckorna på webbsläpp.
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
Ser att Henriot Millesime -89 kommer den 3/11 på 3 liters för 4999:-
Tänker att jag ska sikta på en magnum om det är möjligt, det var det jag frågade pris på.
Det verkar komma mycket äldre årgångar av Henriot närmaste veckorna på webbsläpp.
Shit de är bra tider nu :cool:
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Ser att Henriot Millesime -89 kommer den 3/11 på 3 liters för 4999:-
Tänker att jag ska sikta på en magnum om det är möjligt, det var det jag frågade pris på.
Det verkar komma mycket äldre årgångar av Henriot närmaste veckorna på webbsläpp.
Bra där, dubbelmagnum är den perfekta storleken om man är fler än två! :D
 

neonmaer

Medlem
-En vinnörds ekonomi kan för övrigt bäst liknas vid symfoniorkestern på Titannic som spelar för fullt samtidigt som båten är på väg ner i djupet...

Oj, den där var verkligen spot on! Och jag har ju bara just börjat ana isberget där i fjärran:D
 

Bror

Så lite plats, pengar och tid.. så mycket vin
Är det inte bättre investera i vin än i fonder eller aktier eller va tusan dom helst?? Vinet kan du alltid njuta av men såvitt jag förstår är fonder inget du kan vare sig smaka på eller känna av. Å aktier kan du inte åka någonstans på... eller?
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
Är det inte bättre investera i vin än i fonder eller aktier eller va tusan dom helst?? Vinet kan du alltid njuta av men såvitt jag förstår är fonder inget du kan vare sig smaka på eller känna av. Å aktier kan du inte åka någonstans på... eller?
om du inventerar i en låda Krug 02 ist för Fonder kan jag garantera att skumpan ger dig bättre vinst på längre tid
 
Toppen