Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 3 december

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Mitt svar var tänkt som ett skämtsamt inlägg. Svårt med humor på nätet.
Det gick bra att klicka på din länk, tackar som frågar.
 

kayaker

Cyklist
Inget som direkt lockar. Jag noterar dock att Château Petrus är "billigare" än den varit i tidigare släpp.
Haut Condissas Collection Or låter lite lagom överprisat och röd Bourgogne från 2013 är väl inget jag springer benen av mig för att komma över.
 

grappa

Medlem
Det pratas ju mycket om Selosse i andra trådar. Är Substance inte deras bästa produkt eller är priset högt?
Kan bara hålla med om Petrus. Misstänkt billigt?
 
Trådskapare
Old Sparky

Old Sparky

Medlem
Det pratas ju mycket om Selosse i andra trådar. Är Substance inte deras bästa produkt eller är priset högt?
Kan bara hålla med om Petrus. Misstänkt billigt?
Prissättningen på Petrus och övrig Bordeaux fluktuerar kraftig mellan årgångarna. Beror väl på systemet de har med negocianter samt spekulation i form av futures? Någon som har bra koll varför det är såhär? Dåligt för oss konsumenter är det i alla fall.
Petrus på bolaget:
1999: 6500:-
2001: 6700:-
2005: 24544:-
2007: 10002:-
2008: 22500:-
2009: 25000:-
2011: 9900:-

Minns när Lafite 2008 släpptes på bolaget för 2500:-. Årgång 2010 kostade 13900:-
 
Last edited:

Per Stade

Lege artis
Det pratas ju mycket om Selosse i andra trådar. Är Substance inte deras bästa produkt eller är priset högt?
Kan bara hålla med om Petrus. Misstänkt billigt?

De exklusivaste vinerna från Selosse är de vingårdsbetecknade. De produceras i ytterst liten mängd och är som amerikanerna säger: "rare as rocking horse manure".
Priserna i år från Franska vinlistan var:

1 st Initial och 1 st La Côte Faron 2 900 kr
1 st Initial och 1 st Les Carelles 2 900 kr
1 st Initial och 1 st Le Bout du Clos 2 900 kr
1 st Initial och 1 st Sous le Mont 2 900 kr
Och de något mindre ouppnåeliga:
3 st Initial 2 385 kr
1 st Initial och 1 st V.O. 1 690 kr
1 st Initial och 1 st Rosé 1 790 kr
1 st Initial och 1 st Substance 2 390 kr

Alla är verkliga upplevelser och prisvärda!
 

Keen

slan
Inget som direkt lockar. Jag noterar dock att Château Petrus är "billigare" än den varit i tidigare släpp.
Haut Condissas Collection Or låter lite lagom överprisat och röd Bourgogne från 2013 är väl inget jag springer benen av mig för att komma över.

Vad är Haut Condissas Collection Or för vin. Lyckas inte googla fram något nämnvärt om det, annat än att vanliga 09:an ligger runt 90p. Svårt att hitta något som motiverar priser.

Annars lockar Roederer 08 på magnum lite, om ingen säger emot.


Verkar också som att Selosse har rymt från lanseringen. V.O:n är kvar, men har inget listat antal. Substancen verkar borta.


edit: Hittade detta, dvs nästan inget... http://www.greysac.com/Collection-Or.html
 
Last edited:

Silex

Medlem
Vad är Haut Condissas Collection Or för vin. Lyckas inte googla fram något nämnvärt om det, annat än att vanliga 09:an ligger runt 90p. Svårt att hitta något som motiverar priser.

Annars lockar Roederer 08 på magnum lite, om ingen säger emot.


Verkar också som att Selosse har rymt från lanseringen. V.O:n är kvar, men har inget listat antal. Substancen verkar borta.


edit: Hittade detta, dvs nästan inget... http://www.greysac.com/Collection-Or.html
Aj då, jag som hade tänkt köpa Substance... Jag undrar vad som hänt. Slängde iväg ett mail till kundtjänst för att höra om den kommer i ett senare släpp.
 

kayaker

Cyklist
Vad är Haut Condissas Collection Or för vin. Lyckas inte googla fram något nämnvärt om det, annat än att vanliga 09:an ligger runt 90p. Svårt att hitta något som motiverar priser.

Annars lockar Roederer 08 på magnum lite, om ingen säger emot.


Verkar också som att Selosse har rymt från lanseringen. V.O:n är kvar, men har inget listat antal. Substancen verkar borta.


edit: Hittade detta, dvs nästan inget... http://www.greysac.com/Collection-Or.html
Det är vad jag hittat också. Andreas Larsson kanske vet mer men han verkar inte finnas på forumet längre.
 

magnum

Epernay, Frankrike
De exklusivaste vinerna från Selosse är de vingårdsbetecknade. De produceras i ytterst liten mängd och är som amerikanerna säger: "rare as rocking horse manure".
Priserna i år från Franska vinlistan var:

1 st Initial och 1 st La Côte Faron 2 900 kr
1 st Initial och 1 st Les Carelles 2 900 kr
1 st Initial och 1 st Le Bout du Clos 2 900 kr
1 st Initial och 1 st Sous le Mont 2 900 kr
Och de något mindre ouppnåeliga:
3 st Initial 2 385 kr
1 st Initial och 1 st V.O. 1 690 kr
1 st Initial och 1 st Rosé 1 790 kr
1 st Initial och 1 st Substance 2 390 kr

Alla är verkliga upplevelser och prisvärda!
Priserna direkt från Selosse är annorlunda,(högst pris först) Substance, Vintage, Vingårdsbetecknad (de 4a du listar). Högst prislapp har de 2 vingårdsvinerna (Chemin de Chalons, Le Chantereines) som endast säljs i en låda med alla 6.
 

Silex

Medlem
Fick svar från SB att Selosse Substance kommer lanseras på torsdagens websläpp som planerat. De tog bort den ett tag pga av att det fanns en risk att flaskorna inte skulle nå till SBs lager i tid, men tydligen kommer de anlända dit imorgon.
 

Silex

Medlem
Nu ser jag att det står "Utgått" på Selosse-vinerna inför websläppet, så då kanske det inte blir något i alla fall.... Irriterande. Får helt enkelt se om det går att boka.
 
Toppen