Webblansering 7 november 2013

Diskussion i 'Lanseringar från Systembolaget' startad av Anders Landström, 31 oktober 2013.

1. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite Administratör

Grattis. Har 2008 och 2009 av den. Kanske en vertikal i framtiden om någon kan slänga in en 2010

Patjanga gillar detta.
  2. Oggy

Oggy Medlem

En flaska Raveneau för mig också. Frågan är bara hur länge den ska sparas... någon som vill offra sin och testa av?

3. Silex

Silex Medlem

Försökte få en flaska Raveneau, men misslyckades. En ögonblicks distraktion från en halvsjuk tvååring var allt som behövdes. Vabbande och nyhetssläpp verkar vara en dålig kombination.

4. Anders Landström

Allt som behövs är väl rätt prioritering (som ju undertecknad uppenbart misslyckades med)

5. ae

ae Medlem

Lyckades också knipa en flaska Raveneau. Ibland ska man ha flax. Verkar som att ganska många flaskor hamnade hos finewines.se-medlemmar.

Anders Landström gillar detta.
  6. Anders Landström

Det gillar vi

7. KimHartman

KimHartman Medlem

Även jag klickade hem en av de 18. Gjorde ett tappert försök på en andra flaska men det blev inte ens en köplats...

8. bosse1961

bosse1961 Medlem

Jag lyckades också klicka in en Raveneau!

9. Anders Landström

Raveneauinferno kanske?

10. Erik Nordin

Erik Nordin Medlem

Även jag fick tag på en Raveneau, fast jag bara hade köplats. Trodde det var helt kört, men man har tur ibland.

11. Anders Landström

Grattis, det gör att andelen av de flaskor som gick till forummedlemmar närmar sig 50%. Snyggt jobbat alla

12. yarik

yarik Medlem

Jag fick också en! yey

13. Anders Landström

Verkar som jag var en av de få som missade. Grattis @yarik

14. kayaker

kayaker Cyklist

Jag vet att åtminstone två flaskor till hamnar hos forummedlemmar. Jag är dock "oskyldig" eftersom jag var för sen med att logga in. I vanliga fall brukar jag göra det åtminstone 15 minuter innan och inte 09:59...

15. Skrutt

Skrutt Medlem

I anslutning till den nya lanseringen 21 nov med stratosfäriska tungviktare från Gaja undrar jag om någon mer erfaren finsmakare vet om det även brukar komma några viner från Giacomo Conterno till SB. Så att man kan fundera över prioriteringar, menar jag.

16. kayaker

kayaker Cyklist

Det var Red&White som senast importerade Giacomo Conterno för försäljning på SB så jag skulle höra med dem.
    http://www.redandwhite.se/producenter/producent_-_las_mer/id/53
    Annars så har t.ex. Roberson Wine en del viner från Giacomo Conterno. Bästa tipset är ju annars att beställa från http://www.barolobrunello.de/

Skrutt gillar detta.

Dela sidan