Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

When in Hong Kong.... 10-14 November

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Hallå gott folk!
-I brist på ledighet men med ett överskott av saspoäng blev det beslutat att tre dagars Fear and Loathing i Hong Kong verkar som en smart idé...

Lite för att se hur mycket Charles Heidesieck med 08-bas man kan gobbla i sig på 12 timmar men även för att hänga med lite folk vi känner i HK.

Nu undrar jag således om det är något i vin eller matväg som man inte ska missa om man är i HK?
-Nu lär fokus bli mer på Fear and Loathing är på stjärnkrogar så överprisade vinbarer och stjärnor har väl inte högsta prioritet men det hade varit trevligt att höra om forumet anser att det finns saker som man inte bör missa?

Tackar ödmjukast på förhand, om några veckor vet vi hur det gick. :död:
 
Trådskapare
Emanuel

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
'
Insåg att jag kanske borde taggat @Elvis i inlägget, eller har jag drömt att du varit några svängar i HK nyligen?
 

Elvis

Medlem
Jag har hamnat lite på efterkälken på forumet men nu är jag på väg ikapp. Jag har varit i Hongkong rätt många gånger de senaste fem åren. Senast var det med barnen och då fokuserade vi på Disneyland.

Inne i city kan jag varmt rekommendera ett besök på hotellet Mandarin Oriental. De har ett par Michelinkrogar och en bar högst upp där både barmenyn och utsikten är fantastisk. Jag föreslår att ni försöker få plats där - jag har för mig att barmaten görs av någon av Michelinkrogarna.

Sedan ser jag nu att Mandarin Oriental öppnat ett Krug Room där de serverar mat som matchar Krugs champagner... Där har jag inte varit men jag ser fram emot din rapport. ;)
 

Jos

Medlem
Åt på trestjärniga Bo Innovation för ett år sedan men kan inte rekommendera, kul upplevelse men inte supergott vilket jag kräver till det priset... Vi körde mest barer och kan tyvärr inte minnas någon bättre middag. Hmm... får klura lite...

Men se till att bo på ön :)

Edit: Det finns förutom många häftiga barer även många trevliga rooftops, från högsta i HK ovanför Ritz Carlton på 118e våningen eller liknande till lite mer softare ställen som inte är lika pricey.
 
Last edited:

Jerobaum

Medlem
Hallå gott folk!
-I brist på ledighet men med ett överskott av saspoäng blev det beslutat att tre dagars Fear and Loathing i Hong Kong verkar som en smart idé...

Lite för att se hur mycket Charles Heidesieck med 08-bas man kan gobbla i sig på 12 timmar men även för att hänga med lite folk vi känner i HK.

Nu undrar jag således om det är något i vin eller matväg som man inte ska missa om man är i HK?
-Nu lär fokus bli mer på Fear and Loathing är på stjärnkrogar så överprisade vinbarer och stjärnor har väl inte högsta prioritet men det hade varit trevligt att höra om forumet anser att det finns saker som man inte bör missa?

Tackar ödmjukast på förhand, om några veckor vet vi hur det gick. :död:

Vi hann med 6-8 glas ungefär senast. Men då sov vi halva resan :)
 
Toppen