10 maj - BYOB: Tema Fritt @ Lund, Skåne

Diskussion i 'Vin' startad av Skaggs, 31 mars 2015.

1. Skaggs

Skaggs Medlem

Nu är det dags för finewines.se BYOB - Skåne edition!

Tack till Västkustsektionen av forumet som fått oss att försöka få ihop något och för att vi snor ert upplägg!

Datum: Söndag 10/5-2015
    Tid: 14.30
    Plats: Lund (centrala Lund, lokal presenteras när det närmar sig)
    Tema: Fritt, 300 kr minimum.
    Kostnad: ca 100 kr
    Medtag egna provningsglas

Gör plats i era kalendrar för en trevlig provning. Fritt tema, max 8 personer och det är "först till kvarn" som gäller (Vi har dock lite icke forum-folk på kölistan så vi ska nog kunna få ihop en BYOB även om forumskåningarna skulle lysa med sin frånvaro). Vi provar blint, resonerar lite och sen presenterar vinet lite kort.

Det blir fritt tema vilket innebär att de som kommer tar med sig en valfri flaska vin av ett värde på minst 300 kr (undantag görs enligt sunt förnuft och kan lätt kompenseras med bonusvin till exempel).

En kostnad på 100 kr per person (kan eventuellt justeras när alla bitar har fallit på plats) tillkommer oavsett vinkostnader för att betala provningslokal och efterföljande plockmat med lite ost, salami och annat.

Meddela direkt i tråden om ni önskar komma. [​IMG]

Välkomna!
    /merlotsmile & Skaggs

Klara:
    @Skaggs
    @merlotsmile
    @golfkompis

Last edited: 31 mars 2015
    Michael.S, Daniel A, MartinE och 4 andra gillar detta.
  2. Mats Petri

Mats Petri Österlen

Oj vad trevligt! Jag anmäler mig direkt!

Skaggs och merlotsmile gillar detta.
  3. Skaggs

Skaggs Medlem

Härligt!

4. Old Sparky

Old Sparky Medlem

Jag är på!

merlotsmile gillar detta.
  5. Skaggs

Skaggs Medlem

6. Skaggs

Skaggs Medlem

Provningen är halvtom så vi har plats till fler!

7. Daniel A

Daniel A Medlem

Kan tyvärr inte den här gången. Men med lika bra framförhållning hakar jag sannolikt på nästa gång! Jobbar i Skåne några gånger om året, och kan styra det ganska fritt själv.

merlotsmile och Skaggs gillar detta.
  8. Skaggs

Skaggs Medlem

3 veckor kvar, det finns gott om plats!

9. Skaggs

Skaggs Medlem

Sorry för bump, men @vinder har fått ställa in och vi (@merlotsmile och @Skaggs) vill passa på att påminna om att vi har gott om plats för en trevlig och opretentiös forumsprovning i Lund 10/5 kl 14.30. Man får ta med gäst om man anmäler det och enligt rykte kan något från Leclapart dyka upp, men man ju vet aldrig...

10. merlotsmile

merlotsmile Medlem

Provningen blir tyvärr inställd pga för få anmälningar!

11. Skaggs

Skaggs Medlem

Tråkigt men sant. En inställd provning är också en provning, vi tar nya tag till hösten!

Mattias Schyberg gillar detta.
  12. Mattias Schyberg

Mattias Schyberg Administratör

Ni får se till att rekrytera fler medlemmar från sydsverige till forumet. Ni har ju mängder med vinnördar hos er! :bäver:

13. Daniel A

Daniel A Medlem

Heads up! Ser ut som att jag kommer jobba i Skåne runt sista helgen i september. Nya tag då, kanske?

Råkar också precis ha kommit hem från en konferens i Budapest då, så om Tokaji är av intresse... :D

Dela sidan