1975 Bollinger R.D.

Diskussion i 'Vin' startad av rolnor, 20 november 2015.

1. rolnor

rolnor Medlem

Delade en flaska av detta i mitten av 90-talet med en kvinnlig bekant, kanske var jag distraherad av situationen men jag blev inte alls imponerad, det här var ju den skumpa J. Bond beställde in i "A View to a Kill" (Eller minns jag fel, nån Bond-film var det i alla fall).
    Faktum är att vi båda reagerade likadant, vi somnade med kläderna på raklånga i sängen trots att ABBA Gold spelade på hög volym,
    knockout-droppar???!
    Har någon av er provat denna?

kayaker och Elvis gillar detta.
  2. rolnor

rolnor Medlem

Kollade på nätet, det stämmer filmen, är i eifeltornet han beställer flaskan.

3. Skumpagne

Skumpagne Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa

Jag alltid blivit besviken på Bollinger, vet inte riktigt va det är men det är nånting som jag tycker är lite platt.
    Nu är den äldsta R.D jag provat bara ifrån 1988 men även senaste flaskan en Bollinger VVF 1997 blev jag besviken på, första glaset eller första två klunkarna var helt magiska sen dog det ut helt i mitt tycke.
    Jag överlåter därför Bollinger flaskorna till andra som gillar dom.

4. Kostjan

Kostjan Mot bättre vetande

Tackar! Hur många kan jag hämta?

vintomas och Skumpagne gillar detta.
  5. Skumpagne

Skumpagne Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa

Du får väl vänta och se vad tomten kommer med :cigarr:

Kostjan gillar detta.
  6. Kostjan

Kostjan Mot bättre vetande

Så jäkla trött på den där tomten! Tjock och högljudd gubbe som knackar på när man har det som trevligast med
    familjen, alltid kräver att få någon form av alkohol och lämnar kassa presenter.

Tomas Lindblom, vintomas, kayaker och 1 annan gillar detta.
  7. rolnor

rolnor Medlem

Jag instämmer med dej Skumpagne, Bollinger har aldrig imponerat. J.Bond bytte ju från Dom Perignon till den, ett rejält nedköp. Dom Perignon har jag alltid blivit nöjd med, annars är nog Gosset min favoritskumpa.

Elvis gillar detta.

Dela sidan