Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Aalto PS 2013 eller Sobrero Barolo Ciabot Tanasio 2010

Oskar

Medlem
Har världens huvudbry här inför nyår. Vilket av ovan vin ska det serveras till huvudrätten. Har aldrig druckit Aalto PS, däremot Aalto. Barolon provdrack jag för en månad sedan och det är ett stort vin från en bra årgång. Båda vinen är tanninstinna. Vilket hade ni druckit nu och vilket hade ni sparat? Jag lutar åt att Barolon vinner mer på lagring och därför får det troligen bli Aalto PS nu. Tacksam för tankar&synpunkter.
 

gece

Man vänjer sig.
Jag lutar åt att Barolon vinner mer på lagring och därför får det troligen bli Aalto PS nu. Tacksam för tankar&synpunkter.
Tror du tänker rätt. Har inte provat PS 2013, men däremot 2014 två gånger under hösten. Funkar ypperligt att dricka nu :)
 

Silex

Medlem
Egentligen tycker jag nog att båda bör lagras längre. Dock tror jag att portvinet i såsen går bättre med Aalto PS än med Barolon.
 
Trådskapare
O

Oskar

Medlem
Egentligen tycker jag nog att båda bör lagras längre. Dock tror jag att portvinet i såsen går bättre med Aalto PS än med Barolon.
Jag har lite det vandlet också att båda vinner mer på lagring. Du har kanske ngt tips på annat vin?
 
Toppen