Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Alsace

Dr. Mugg

Medlem
Vi åker till Alsace vecka 17 (via ett besök på Kaiserstuhl på vägen, innan vi åker över Rhen). Jag har läst Warfvinges Guide till Alsace, men jag är nyfiken på om det finns andra tips avseende besök hos producenter/boenden/restauranger. Jag har sett att det finns lite Alsacetips sedan tidigare i en annan tråd, men det har gått några år sedan dessa skrevs.
 
Trådskapare
D

Dr. Mugg

Medlem
Ok, tack! Cykla hinner vi dessvärre inte denna gång, men de andra tipsen ska jag definitivt kolla upp.
 

Fredrik L

Medlem
Kapar tråden för att höra om det är någon som har koll på om det är möjligt att bara svänga in hos Weinbach, eller om man måste boka tid. Ska susa förbi Alsace på väg ner genom Europa, och tänker mig en kort provning och inköp av ett gäng viner. Har dock inte tid för något längre stopp skulle jag tro.
 

ChristianB

DipWSET
Kapar tråden för att höra om det är någon som har koll på om det är möjligt att bara svänga in hos Weinbach, eller om man måste boka tid. Ska susa förbi Alsace på väg ner genom Europa, och tänker mig en kort provning och inköp av ett gäng viner. Har dock inte tid för något längre stopp skulle jag tro.
Vi knackade på dörren för några år sedan, mitt under skördetid faktiskt, men det gick bra att få hjälp den gången. En av döttrarna hjälpte oss med lite provning och sedan fick vi en lista över tillgängliga viner; rätt kort besök och det var något slags inbokat sällskap som träffade fru Weinbach, men det verkade vara rätt öppet ändå. :) Jag misstänker att det är bättre att boka tid dock!
 

grappa

Medlem
Vi åker till Alsace vecka 17 (via ett besök på Kaiserstuhl på vägen, innan vi åker över Rhen). Jag har läst Warfvinges Guide till Alsace, men jag är nyfiken på om det finns andra tips avseende besök hos producenter/boenden/restauranger. Jag har sett att det finns lite Alsacetips sedan tidigare i en annan tråd, men det har gått några år sedan dessa skrevs.
Kan rekommendera Francois Baur, fantastisk producent. Har inte varit där själv men känner folk som varit förbi.
 
Toppen