Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Amstel Pulse

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Detta hoppade precis in i inkorgen, alltid intresserar det någon!

Amstel Pulse - en ny premiumöl kommer till Sverige

Efter succélanseringar i länder som Bermuda, Dubai och Nya Zeeland sker den
tionde lanseringen av Amstel Pulse i Sverige. Amstel Pulse är en ljus frisk
lager inom premiumsegmentet. Dessutom är det en lågkaloriöl i snygg flaska som
vann Guldlejon i Cannes i år för sin design. Ölet kommer att lanseras på
Stureplansgruppens krogar med lanseringsfester den 11 september i Stockholm på
Sturecompagniet och den 12 september i Göteborg på Push.

- Amstel Pulse kompletterar Spendrups produktsortiment på ett bra sätt, säger
Erik Jarnsjö, marknadschef för öl på Spendrups. Vi ser tydligt att trenderna
inom segmentet premiumöl går åt två håll. Den ena trenden går mot nischade
smakrika öl. Den andra handlar om en ökad efterfrågan på lättdruckna ljusa lager
i snygga förpackningar och med färre kalorier. I detta segment har Amstel
verkligen lyckats med lanseringen av Amstel Pulse.

Amstel Pulse har 50 procent färre kalorier än konkurrenterna i kategorin
internationella premiumlager. Ölet bryggs med endast naturliga råvaror i
enlighet med den långa bryggartradition som finns hos Amstel i Amsterdam.

Amstel Pulse lanserades först i Ryssland år 2005 och har därefter gjort succé i
nio länder runt om i världen. I Sverige förväntas Amstel Pulse snabbt bli en
favorit på Stureplans krogar tack vare sin uppfriskande smak, höga kvalitet och
flaskans prisbelönta design.

- Laneringarna av Amstel Pulse har alltid skett på utvalda barer och
restauranger i storstäder. I Sverige har vi valt att lansera ölet via
Stureplansgruppens restauranger där vi vet att målgruppen för Amstel Pulse
finns, fortsätter Erik Jarnsjö

Stureplansgruppen kommer att ha ensamrätt att sälja Amstel Pulse under
september. Därefter kommer ölen att säljas på andra utvalda krogar runt om i
Sverige.

Högupplösta bilder för nedladdning finns på www.spendrups.se/nyheter/bildarkiv

Fakta om Amstel:
- Ett av världens största och äldsta ölvarumärken, grundades i Amsterdam 1870
- Årlig försäljning på mer än 1,12 miljarder liter
- Varumärket Amstel exporteras till över 70 länder jorden runt
- Amstel Pulse lanserades 2005 och är fram till september 2008 lanserad på 10
marknader
 

CH

Medlem
SV: Alstel Pulse

Jag får väll smaka på den först innan jag dömer ut den helt men historiskt sätt så har inte andra tillverkares öl med samma stuk fullit mig i smaken.

Citat
"Den andra handlar om en ökad efterfrågan på lättdruckna ljusa lager
i snygga förpackningar och med färre kalorier."

Min tolkning av pressmedelandet är att den är för människor som bryr sig mera om sin image och midgemått än smaken. Med andra ord inte riktigt jag.
 

Keen

slan
SV: Alstel Pulse

Med andra ord ett lättdrucket öl att bli full på på krogen. Passar in mellan drinkarna. ;D Blir väl till att smaka när man är ute och håller på. Jag tillhör dom som faktiskt tycker att bud light har ett existensberättigande, iofs kanske inte i Sverige. Men bakis på en strand eller i bar i t.ex. San Diego funkar den perfekt. Smakar inget och man kommer på fötter ;D

Men inget jag kommer att sitta och njuta av hemma i soffan.
 

CH

Medlem
SV: Amstel Pulse

Keen skrev:
Jag tillhör dom som faktiskt tycker att bud light har ett existensberättigande, iofs kanske inte i Sverige. Men bakis på en strand eller i bar i t.ex. San Diego funkar den perfekt. Smakar inget och man kommer på fötter ;D

Under de villkoren är den ypperlig men under Svenska väderförhållanden är det lika illa att dricka det som bib enligt mig.
 

anders

Medlem
SV: Amstel Pulse

Ett bra pressmeddelande. Läser man mellan raderna får man all information man behöver.

Efter succélanseringar i länder som Bermuda, Dubai och Nya Zeeland sker den
tionde lanseringen av Amstel Pulse i Sverige.

Muslimsk land med alkoholförbud, inga problem för den här biran.

Amstel Pulse är en ljus frisk lager inom premiumsegmentet. Dessutom är det en lågkaloriöl...

Vilket betyder att vi tar betalt för vatten som om det vore en gyllengul lager. Alla smakämnen som mot förmodan fanns efter bryggningen har vi effektivt kylfiltrerat bort.

...i snygg flaska som vann Guldlejon i Cannes i år för sin design.

Vi noterar att biran i sig själv inte varit i närheten av någon utmärkelse.

Ölet kommer att lanseras på
Stureplansgruppens krogar med lanseringsfester den 11 september i Stockholm på
Sturecompagniet och den 12 september i Göteborg på Push.

Vi börjar med att lansera den på en plats där den genomsnittliga intelligensnivån erkänt är ruskigt låg. Köper inte de här stolpskotten så är produkten helt dödsdömd.

Ölet bryggs med endast naturliga råvaror i
enlighet med den långa bryggartradition som finns hos Amstel i Amsterdam.

Vi försöker desperat ge sken av att biran skulle ha något som helst att göra med Reinheitsgebot men vad vi i själva verket menar är att biran är gjord av majs, ris eller vad fan som helst som vi kunde köpa billigt på spotmarknaden.
 

Elvis

Medlem
SV: Alstel Pulse

Keen skrev:
Jag tillhör dom som faktiskt tycker att bud light har ett existensberättigande, iofs kanske inte i Sverige. Men bakis på en strand eller i bar i t.ex. San Diego funkar den perfekt. Smakar inget och man kommer på fötter ;D

Precis. Det är inte konstigare än att Coca-Cola passar bättre än champagne vid vissa tillfällen. Det är två helt olika drycker, precis som Bud Light och Bitburger är två helt olika drycker.

För övrigt föredrar jag Miller Light före Bud Light. Har fått för mig att den är godare. :)
 

Keen

slan
SV: Alstel Pulse

Elvis skrev:
Precis. Det är inte konstigare än att Coca-Cola passar bättre än champagne vid vissa tillfällen. Det är två helt olika drycker, precis som Bud Light och Bitburger är två helt olika drycker.

För övrigt föredrar jag Miller Light före Bud Light. Har fått för mig att den är godare. :)


Det beror på hur du definierar godare och vad du är ute efter...Bud Light smakar precis ingenting, medan Miller Light smakar lite ;D
 

Elvis

Medlem
SV: Alstel Pulse

Keen skrev:
Det beror på hur du definierar godare och vad du är ute efter...Bud Light smakar precis ingenting, medan Miller Light smakar lite ;D

Jag sitter vid ett pokerbord i Las Vegas, sneglar på baseball på tv-skärmarna och så kommer en lättklädd servitris med djup urringning och silikonbröst och frågar vad jag vill ha att dricka. Då säger jag Miller Light i stället för Bud Light. 8)
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Alstel Pulse

Elvis skrev:
Jag sitter vid ett pokerbord i Las Vegas, sneglar på baseball på tv-skärmarna och så kommer en lättklädd servitris med djup urringning och silikonbröst och frågar vad jag vill ha att dricka. Då säger jag Miller Light i stället för Bud Light. 8)
Jag satt vid ett pokerbord i Las Vegas, sneglade på folket som gled förbi och så kom det en lättklädd servitris med djup urringning och hängpattar och frågade vad jag ville ha att dricka. Då sa jag Whisky sour...
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Alstel Pulse

Sjödin skrev:
Jag satt vid ett pokerbord i Las Vegas, sneglade på folket som gled förbi och så kom det en lättklädd servitris med djup urringning och hängpattar och frågade vad jag ville ha att dricka. Då sa jag Whisky sour...

Jag hade nog tvingat mig själv att beställa en Midori Melonballs bara p.g.a. situatonen, trots att jag tycker den drinken är för sötsliskig. :D
 

CH

Medlem
SV: Amstel Pulse

Är det någon som provat denna ännu?

Vi har ju dömt den ganska bra redan, vore ju kul att få redan på om vi hade rätt.
 
Toppen