Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Anders Landströms blogg

Fick en mailfråga om jag avser att trappa ner mitt engagemang på finewines.se. Bakgrunden var att jag har startat en egen blogg, något som jag tidigare varit öppet tveksam till.

Så för tydlighetens skull tänkte jag beskriva bakgrund och mitt tänkande kring det. Till att börja med, jag har inga planer på att lämna finewines.se eller dra ner på mitt skrivande. Som för alla går skrivandet i vågor men jag tycker att forumet är den bästa formen för diskussioner. Baserat på tid så planerar vi fortfarande att göra förändringar för att bibehålla finewines.se position som det enda riktiga vinforumet i Sverige. Det kan vi bara göra om ni medlemmar tycker forumet är bra och relevant. Hoppas och tror finewines.se kan fortsätta att vara mötesplatsen för Sveriges vinintresserade där vi kan diskutera vin i alla dess former.

Det är också en orsak till att jag startade en blogg. Jag har som många vet rätt starka synpunkter kring Sveriges alkoholpolitik. Inte alla delar dem och då finewines.se ska verka med alla de intressenter som finns så väljer jag separera dessa synpunkter från finewines.se. Då jag tillsammans med Jimmy driver forumet så vill jag säkra att mina åsikter inte blir de som finewines.se förknippas med. Forumet är nämligen åsiktsfritt, dvs åsikterna speglas av diskussionerna på forumet.

Min blogg hindrar inte mig från att deltaga i debatter på finewines.se och mina vindiskussioner kommer jag fortsatt hålla på forumet. Det finns tillräckligt med vinbloggar och där känner jag att jag inte har något att tillföra. Tar gärna synpunkter om vad jag kan förbättra på min blogg. Som nybörjare har jag säkert mycket att lära

Så hoppas att det här inlägget klargör. Ser fram emot fortsatta intressanta diskussioner och provningar.
 
Trådskapare
A
SV: Anders Landströms blogg

Sjödin skrev:
Ser fram emot "Dagens outfit"-inlägg på bloggen också!

Redan planerat, Jimmy har lovat ställa upp som objekt. Kommer bli en del sköna bilder bara vi hittar en fotograf som är villig att tumma lite på kvalitetskraven
 

Guayabera

Medlem
Anders blogg

Hatten av till Anders för det imponerande arbetet med sin blogg: http://shorepower.blogspot.se/
För er som inte har läst rekommenderar jag att ni gör det så snart som möjligt.
De senaste posterna om IOGT-NTOs finansiering av sin verksamhet genom spel är ett utmärkt exempel på saklig och välformulerad kritik som förtjänas att spridas vidare.
Till och med jag själv som har en djup skepsis vad gäller föreningen är förvånad över vad som läggs fram. Speciellt störande är IOGT-NTOs huvudet i sanden approach vad gäller de potentiella skador deras spelverksamhet orsakar och bristen på vilja att försöka motverka dessa skador. Man kan ju också undra över hur många som börjar dricka för att dämpa sin ångest över havererad ekonomi orsakad av IOGT-NTOs nätspel...
 

Peder

Medlem
SV: Anders blogg

Det som är spännande med IOGT-NTO att tydligen den granskning som Anders har gjort på sin Shorepower-blogg stör IOGT-NTO. Jag tyckte att det var viktigt att medlemmar inom IOGT-NTO får ta del av hur illa skött Miljonlotteriet är eftersom man säger sig bry sig om beroenden etc. Själv är jag uppväxt med att ger man sig in i sociala medier så tar man aldrig bort kritik som någon har skrivit. Själv raderar jag rent rasistiska kommentarer eller väljer att inte bemöta dessa människor, om jag tycker att det finns främlingsfientlighet eller rent hat bakom. Kanske det var så att IOGT-NTO tycker att den stora granskningen av Miljonlotteriet är hat?

Så här såg det ut på IOGT-NTO's Facebook sida (Google-Cache) innan någon moderator på IOGT-NTO tog bort inlägget.

BTOCvO5CEAIV0jE.jpg
 
Trådskapare
A
SV: Anders Landströms blogg

Tack till både Guayabera och Peder. Slog ihop trådarna då jag också försöker förklara varför jag har skapat en blogg och inte skriver på finewines.se

Har tagit en del energi att skriva inläggen men det har också tagit lite energi att följa IOGT-NTO. Nu kommer jag inte bara skriva om den utan generellt kring monopol och andra knasigheter med alkoholsverige, oavsett om det är statlen , privata företag eller "ideella" organisation som jag tycker är ute och seglar.

Och som sagt, vindiskussioner kommer jag fortsätta med där de hör hemma, finewines.se

Tack för uppmärksamheten

PS Tar gärna kommentarer, negativa eller positiva på min blogg.
 
Trådskapare
A
SV: Anders Landströms blogg

SUPRA skrev:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article11353344.ab

"Åke Green är välkommen tillbaka om han ändrar sina åsikter, uppger vice ordförande Anna Carlstedt." ;D ;D ;D ;D

Min fetning ;)

Jag ser gärna att tokigheter som detta och vinpolitiken i allmänhet diskuteras här.

Absolut ska och kan det diskuteras här. Som administratör vill jag bara göra det klart att vi är öppna för alla åsikter. I en framtid kanske vi får se bloggar och forum sida vid sida.

Vad gäller Åke Green, har åkte ju ut när det blev ohållbart. Nu är han med i Blå Bandsrörelsen. IOGT-NTO skaffar istället nya medlemmar till hög kostnad. Se Vintomas utmärka kommentar på ett av mina inlägg http://shorepower.blogspot.se/2013/08/b ... mment-form
 
Toppen