Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Angående vin thailand

Mattias Schyberg

Administratör
Hej befinner mig just nu i Thailand och är på jakt efter vin, är det någon som kan tipsa om något ok inhemskt rödvin?
Mina minnen som turist i Thailand är att det inte finns något inhemskt vinöst värt att nämna. Öl är nog att föredra även om varken Chang eller Singha får mig upp i brygga direkt.

Välkommen till forumet och ha en fantastisk semester! :)
 

Vian

Medlem
Hej!

Jag får nog hålla med de två ovanstående i tråden. Jag har förvisso bara testat ett inhemskt thailändskt vin (minns inte vad det hette men hade läst på innan och läst att många ansåg att det var en av de bättre gårdarna) och den var drickbar, men inte så mycket mer. Snarare kul att ha testat en än stark upplevelse. Men som ChristianB konstaterar är väl inte vädret optimalt för vinodling.

Nu vet jag inte om du enbart är ute efter lokalproducerat vin, men numera finns det ganska många vin- och ölentusiaster som flyttat till Thailand. Så det går att hitta en del kul öl från thailändska mikrobryggerier, samt en del bra vinbarer (med importerat vin) drivna av vinälskare. Sen är priserna nästan alltid höga på importerad alkohol, men när det gäller att sponsra entusiaster brukar jag tycka att det är värt det.
 

Ekdahl

Medlem
Tyvärr, även om Thailand har sina pärlor är det uselt som vinland, och det importerade är verkligen leftovers som stått i värmen och säljs till höga priser.

Såg att James Suckling hade en roseprovning av Thaiviner nyligen, men han är ju tyvärr lite av en sellout så det betyder ingenting i min bok.

Däremot kan jag tipsa om mangostanvin att pröva som en kul grej. Helt drickbart faktisk om man tar det för vad det är.
 
Toppen