Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Årets nyårschampagne

Borjes_bubblor

Hobbyfantast - Instagram: borjes_bubblor
"Det nya året ska snart ringas in med pompa och ståt. Kanske serveras det en härlig skumpa på en båt". - bjuder på konfettin :cigarr:

Vad blir årets nyårsskumpa? Antar att det är många som öppnar "dyrgripen" tidigt på kvällen för att sedan gå på astin vid tolvslaget :D
 
Trådskapare
Borjes_bubblor

Borjes_bubblor

Hobbyfantast - Instagram: borjes_bubblor
För egen del så har jag ett par olika alternativ som jag funderar över beroende på sällskap.

Vintage:
Bollinger LGA 07’/08’
Jacquart Brut Mosaïque 02’
Comte Audoin de Dampierre 02’
Nicolas Feuillatte Palmes D'Or Champagne 06’

NV:
Jacques Selosse Initial
Bernard Tornay Palais des Dames
Pierre Péters Cuvée de Réserve
 

rs14

Medlem
Har inte bestämt mig ännu. Det är vår tur att ha nyårsafton i år och det beror lite på antalet gäster men jag har en idé om att köra champagne rätt igenom hela kvällen, möjligen bryta av med något sött till desserten. Blir vi för många så skrotar jag nog den tanken (!) Då nöjer jag med antingen Pierre Peters Quvee de Reserve på Magnum (2008) alt Charlier et fils SC 2006 (Magnum) och något enkelt vid tolvslaget. Förra gången vi hade fest på nyårsafton så serverade jag viner där det fanns en gemensam nämnare, senare på kvällen lät jag gästerna få gissa och gav dem ledtrådar om att det fanns en röd tråd - den tråden var enbart viner från de närvarande barnens födelseår, 2005, 2006, 2008 och 2009.

Ps: Roederer 2008 är ett mycket bra val! En av årets största positiva överraskningar för min del. Klart jag druckit några som varit bättre men den är i en sagolikt bra fas nu.
 
Toppen