Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Årgångar och årgångstabeller

Essle

Medlem
Lite nyfiken på vilka källor ni använder för att hålla koll på årgångar i olika regioner.

Hur ser det ut med årgångar? Några kommande höjdare att hålla utkik efter nu? Piemonte 08 är ju inte så lätt att få tag på numera och 2013 verkar bra. Champagne 02 och 08 har väl ingen missat. Rhone hade väl höjdarår 07 och 09. Bordeaux 09. Tysk Riesling 2015 mm mm.

Vilka aktuella och kommande årgångar i gamla världen är som mest hypade?
 

Magikern

Medlem
Allt franskt rött från 2010 som kostar över 500 flaskan är bra (med undantag). 2010 var ett mycket bra år på många håll i i Europa, i Italien finns det undantag dock. För vitt är det mer ojämn nivå.

Hade jag stått i en butik någonstans i världen och inte vetat vad jag skulle köpa hade jag slagit till på vilken röd 2010a som helst från Frankrike som kostat cirka 5-600 kr.
 
Last edited:
Toppen