Finewines lanserar ny funktion - artiklar

By Daniel B, 9 januari 2018 | |
Betyg:
5/5,
  1. Daniel B

Daniel B IT- & dryckesnörd Tekniskt ansvarig

Den uppmärksamme forummedlemmen har kanske noterat den nya fliken Artiklar uppe i menyn. Vi har i dagarna lanserat en ny funktion som vi hoppas ska kunna användas för att bidra ännu mer till det medlemsdrivna innehållet på finewines.se.

Funktionen är tänkt att fungera som kanal för exempelvis provningsrapporter från våra utsända representanter, men även som en plattform för ökat medlemsinnehåll i form av artiklar, recensioner, reserapporter etc. Vi är inte helt på det klara med vilka kategorier, hur öppet det ska vara, och vilka som ska kunna skriva artiklar bör vara än så länge, men vi känner att det är hög tid att släppa in er medlemmar för att få era åsikter och tankar kring hur vi kan använda det här till att få finewines.se inte bara till att växa, utan även hur det kan användas för att skapa en trevligare vistelse på forumet!

I den här tråden kan du diskutera funktionen i allmänhet och vad som kan förbättras. Eftersom funktionen även är helt ny tekniskt tar vi gärna emot feedback om något inte verkar fungera som det ska, eller om du har problem med att använda funktionen.

Vissa texter kan fortfarande förekomma på engelska, men kommer att ersättas mot svenska översättningar inom kort.

Last edited: 14 januari 2018
    Ekdahl, Trydebull, Martin Hansson och 8 andra gillar detta.
  2. ChristianB

ChristianB Medlem

Wow, riktigt bra ju! :D Ser fram emot alla möjliga rapporter och nya saker att lära sig!

Tomas Lindblom och Mattias Schyberg gillar detta.
  3. Mattias Schyberg

Mattias Schyberg Administratör

Vi ser även framemot det du kan tänkas skriva i artikelväg! :)

ChristianB gillar detta.
  4. Fredrik L

Fredrik L Medlem

Skriver gärna lite reserapporter i artikelform framöver.

5. Magnus L

Magnus L urydhtfilgukj

kul initiativ! bra jobbat!

6. ChristianB

ChristianB Medlem

Jag tycker definitivt om att skriva, så vi får se vad det kan bli. ;)

7. Wintermute

Wintermute Medlem

Kul initiativ! Jag får se om jag kan skrapa ihop någonting sammanhängande om försäljningsstatistik...

8. thunberg

thunberg Flaskfantast Moderator

Det skulle uppskattas, du är allas vår diagrammästare :D

Tomas Lindblom och Wintermute gillar detta.
  9. Bror

Bror Så lite plats, pengar och tid.. så mycket vin

Kul med utveckling!

10. gece

gece Man vänjer sig.

Vad är fördelen med att skriva artiklar istället för att hitta på en väl vald rubrik och starta en ny tråd? :)

Mattias Schyberg gillar detta.
  11. Daniel B

Det är en bra fråga. I mina ögon är den den största skillnaden att vi har mer kontroll över det innehåll som publiceras i en artikel, då det inte (nödvändigtvis) behöver vara subjektivt på något sätt. Utöver det har vi även möjligheten att gruppera innehållet i serier, vi kan kategorisera utifrån typ av artikel, och hålla ett mer överskådligt arkiv över publicerade texter. Det sista tycker jag kan vara svårt när jag letar efter en särskild forumtråd ibland och hoppas att viss information kanske kan flyttas över till artiklar i framtiden.

En förhoppning är även att få till en mer officiell finewines.se-kanal för information.

ChristianB, gece och Mattias Schyberg gillar detta.
  12. Mattias Schyberg

Mattias Schyberg Administratör

Hade precis sytt ihop ett liknande inlägg, men du beskrev det bättre så jag raderade mitt snabbt som ögat! ;)

ChristianB gillar detta.
  13. Daniel B

Nu är även ett kommentarsystem aktiverat på artiklar, vilket gör det möjligt att kommentera och diskutera artiklar direkt istället för i en sammankopplad forumtråd!

Tomas Lindblom och Mattias Schyberg gillar detta.

Dela sidan