Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Bäst restaurang i Göteborg... på en söndag

Elvis

Medlem
Jag ska antagligen till Göteborg nästa söndag och undrar vilken restaurang ni göteborgare skulle rekommendera. Jag är bara där en kväll och jag vet att exempelvis 28+ har stängt då men vilken restaurang i Göteborg är bäst på en söndag?
 

Mattias Schyberg

Administratör
Jag ska antagligen till Göteborg nästa söndag och undrar vilken restaurang ni göteborgare skulle rekommendera. Jag är bara där en kväll och jag vet att exempelvis 28+ har stängt då men vilken restaurang i Göteborg är bäst på en söndag?
Bäst är inte så lätt att säga, men Barsac är ju riktigt trevligt att äta på en söndag, men räkna med mer rustik mat och en bit ifrån fine dining. Vinmässigt lär du nog bli nöjd. :)
 
Trådskapare
Elvis

Elvis

Medlem
Stort tack för tipset! Mycket bra mat och viner. Här är vad jag åt och drack:

ett glas NV Saint Marceaux Champagne

Pilgrimsmussla
bakad rotselleri, friterad rotselleri, kycklingmajonnäs, kycklingbuljong, picklad lök och vattenkrasse

med ett glas 2015 Mauro Sebaste Roero Arneis

Palsternacka
Grillad och inkokt palsternacka, palsternackspuré smaksatt med vitlök, palsternackschips, grillad endive, syrad endive, picklad majrova, friterad grönärtskrokett, grönärtsolja och getostskum

med ett glas 2015 Birgit Braunstein Pinot Blanc

Päronsorbet
mörk chokladkräm, krossad ingefärskaka, kompott på päron och ingefära

med ett glas 2015 Dr. von Bassermann-Jordan Rieslaner Auslese

Italienaren till förrätten var en perfekt matchning till kvällens bästa rätt men som vin var det kanske inte så spännande. Den vegetariska huvudrätten var ok, men inte mer. Däremot var Birgit Braunstein Pinot Blanc både spännande och bra. Kvällens vin var dock efterrättsvinet med en underbar doft av passionsfrukt som kompletterade efterrätten bra.
 

Wintermute

Medlem
Eftersom tråden har varit slumrande i nästan ett år, tar jag och kidnappar den. Nästan samma fråga. Bra restaurang i Göteborg, för familj med barn (10, 13). Det rör sig med andra ord inte om en fyratimmarssittning med vinpaket, utan snarare två--tre rätter med hygglig ambitionsnivå.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Eftersom tråden har varit slumrande i nästan ett år, tar jag och kidnappar den. Nästan samma fråga. Bra restaurang i Göteborg, för familj med barn (10, 13). Det rör sig med andra ord inte om en fyratimmarssittning med vinpaket, utan snarare två--tre rätter med hygglig ambitionsnivå.
Varför inte prova Totale? Bra och mysigt ställe med intressant vinlista och easy going mat. :)
 
Toppen