Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Bästa butikerna för skaldjur

Har som oftast handlat mina skaldjur på Melanders Fisk men vänner hävdar bestämt att Hav i Hötorgshallen har bättre varor till faktiskt lägre priser.

Vad säger ni andra? Vilka ställen hamnar på er topplista (i Kungliga Hufvudstaden, jag vet att Göteborg har bättre utbud men det får jag leva med).
 

CH

Medlem
SV: Bästa butikerna för skaldjur

shorepower skrev:
jag vet att Göteborg har bättre utbud men det får jag leva med

Självklart är det så.
Förvånad bara att ingen har argumenterat emot dig på den punkten i denna lyckliga lilla diktatur
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Bästa butikerna för skaldjur

CH skrev:
Självklart är det så.
Förvånad bara att ingen har argumenterat emot dig på den punkten i denna lyckliga lilla diktatur

Och utbudet i Borås?

En stackars sandskädda som simmat fel?
 

SUPRA

Bäst
SV: Bästa butikerna för skaldjur

ICA Viksjö har en mycket fin fisk- och skaldjursdisk.

Måste bara åka dit och köpa tonfisk snart.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Bästa butikerna för skaldjur

såklart skaldjuren är bättre nere i sydväst!!! De skickar upp resterna till oss i öst. Det retar mig tokig!
Köpte havskräftor i Saluhallen i GBG i helgen som var, de kostade ca 200 kr mindre per kilo samt var så mkt bättre i kvalite än dem jag i dagsläget kan få i Sthlm´s Hötorgshall.

F ö så har jag provat mig fram till att Fiskeläget, de som ligger mellan Hav och Melanders, är de med bäst skaldjur, personal och service. Om än att de missade en beställning nyligen, men de löste det mkt bra - fick köpa humer för priset av havskräftor eftersom de missat att lägga undan just kräftorna till oss.

I höst ska jag banne mig gå på skaldjursbufé på Grand eller Stadshuskällaren, har aldrig varit, men inser jag är storkonsument så det kan löna sig :)
 

SUPRA

Bäst
SV: Bästa butikerna för skaldjur

Nope, ringde precis. Väldigt många bokar "samma tid nästa år" när de lämnar stället har jag hört.

Har aldrig varit där själv, men blivit rekommenderad.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Bästa butikerna för skaldjur

Har ngn av er varit på Grands bufé senaste åren? Vad serveras, hur är kvalitén och är det PRISVÄRT?

Ser den nu kostar 995kr och jag funderar direkt på hur mkt skaldjur jag kan köpa i hallarna för den summan och då dessutom kunna ha bra mkt mer prisvärt i glasen, dvs champagne rakt igenom utan att ruineras.

Supra, du kan väl boka ett bord för oss?! :D
 

SUPRA

Bäst
SV: Bästa butikerna för skaldjur

Det jag hörde från en vän som älskar hummer var att han knep 4 st., så ja man kan nog kalla det prisvärt ;)
Han var helt lyrisk! Men det vore kul med fler inputs från andra.

Just nu har jag en bokning den 24 Sept. för 8 personer. Vet inte riktigt hur jag ska göra med den, men frun är meddelad redan
så det lär inte bli nån herrmiddag.

Sorry för trådkapningen...
 

Bubblaren

Medlem
SV: Bästa butikerna för skaldjur

SUPRA skrev:
Det jag hörde från en vän som älskar hummer var att han knep 4 st., så ja man kan nog kalla det prisvärt ;)
Han var helt lyrisk! Men det vore kul med fler inputs från andra.

Just nu har jag en bokning den 24 Sept. för 8 personer. Vet inte riktigt hur jag ska göra med den, men frun är meddelad redan
så det lär inte bli nån herrmiddag.

Sorry för trådkapningen...

Tack och lov för din ömma hustru!!! Jag har aldrig fattat det här med att det bara ska vara herrar runt bordet när man suger i sig skaldjur - det är ju en erotisk måltid vi talar om :)
Vilka 5 till ska med tycker du? ::)

Ber om ursäkt även jag för trådkapandet....
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Bästa butikerna för skaldjur

Det handlar i grund och botten om hedonism och njutning. Med kvinnor runt bordet så kan man inte koncentrera sig på att njuta fullt ut. Då måste man konversera och hålla sig någolunda i shack, det behöver man inte med bara killar. Schauvinistiskt månne! Men sant!

Alltså, en skaldjurskväll med grabbarna och en med respektive. Det torde vara den ultimata lösningen!

Man måste helt enkelt etablera vad syftet med tillställningen är. jag hävdar att både män och kvinnor behöver ha "alone time" med vännerna där man kan spåra ut lite och inte behöva oroa sig för mycket om vad man säger, gör etc

Sen att det inte är en strålande ide att göra detta på just Grand om man ska spåra på riktigt är väl en annan historia!

För att få tillbaka tråden på spår så rekommenderar jag att man skaffar en polare som jobbar på restaurang och som kan köpa in bra grejer från grossisterna. Bra priser och färska grejer.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Bästa butikerna för skaldjur

Krug skrev:
Det handlar i grund och botten om hedonism och njutning. Med kvinnor runt bordet så kan man inte koncentrera sig på att njuta fullt ut. Då måste man konversera och hålla sig någolunda i shack, det behöver man inte med bara killar. Schauvinistiskt månne! Men sant!

Alltså, en skaldjurskväll med grabbarna och en med respektive. Det torde vara den ultimata lösningen!

Man måste helt enkelt etablera vad syftet med tillställningen är. jag hävdar att både män och kvinnor behöver ha "alone time" med vännerna där man kan spåra ut lite och inte behöva oroa sig för mycket om vad man säger, gör etc

Nu garvar jag gott :)
Så du tror att jag, bara för jag är kvinna, önskar samtala medan jag suger i mig skaldjur - så naivt av dig! ;)
Undrar hur du tänkt dig att mitt sällskap ska se ut runt bordet om det är din devis som är alena rådande... jag har fler män än kvinnor i min vänskapskrets.

Jag väljer bordssällskap utifrån vänner med social förmåga och gemensamt intresse för njutning - inte kön. Varför har ni män sådant behov av att umgås bara med män???
 

Krug88

Medlem
SV: Bästa butikerna för skaldjur

Bubblaren skrev:
Varför har ni män sådant behov av att umgås bara med män???
Därför att det är väldigt lätt för oss att berätta mycket dumma saker när vi är berusade.
Är det bara män på plats håller de vanligtvis käften efteråt, kvinnor har inte den genen...
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Bästa butikerna för skaldjur

Tack för att du sammanfattade det åt mig. Kort, koncist och klart!
 

Bubblaren

Medlem
SV: Bästa butikerna för skaldjur

Krug88 skrev:
Därför att det är väldigt lätt för oss att berätta mycket dumma saker när vi är berusade.
Är det bara män på plats håller de vanligtvis käften efteråt, kvinnor har inte den genen...

Och du generaliserar inte alls nu va ???

Nyss sas det att ni inte ville tala under hedonism njutningen, så det slirar nu grabbar ;)

Men men.... kom nu med en lösning för en kvinna som inte har tjejkompisar som har råd och/eller intresse för skaldjur på Grand och som inte har en respektive att gå med på hans omgång no 2 (no 1 är tydligen den han skullee begå med sina mäninnor)! För ni är väl inte missunsamma mot mig bara för mitt kön *retas*

Kanske är det, som föreslog med lite annat syfte, match.com som gäller för mig?
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Bästa butikerna för skaldjur

Ang. Match.com

Eller bekantas bekanta, det är bara att fråga runt lite!
 

vintjej

Medlem
SV: Bästa butikerna för skaldjur

Bubblaren skrev:
Och du generaliserar inte alls nu va ???

Nyss sas det att ni inte ville tala under hedonism njutningen, så det slirar nu grabbar ;)

Men men.... kom nu med en lösning för en kvinna som inte har tjejkompisar som har råd och/eller intresse för skaldjur på Grand och som inte har en respektive att gå med på hans omgång no 2 (no 1 är tydligen den han skullee begå med sina mäninnor)! För ni är väl inte missunsamma mot mig bara för mitt kön *retas*

Kanske är det, som föreslog med lite annat syfte, match.com som gäller för mig?

Oj vad jag känner igen mig. Och jag är också lika frågande inför detta närmast homoerotiska behov av att välja umgänge av samma kön.
Men vi två spridda och en i klunga här som är kvinnor får väl göra gemensam sak?

F ö så har Wasahallen denna vecka 12 ostron för 50 kr och färsk kanadensisk hunner 450 gr för 99 kr styck.
Jag ska ha lite budgetfrossa i helgen.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Bästa butikerna för skaldjur

Krug skrev:
Ang. Match.com

Eller bekantas bekanta, det är bara att fråga runt lite!

Hej,
Är det ngn här i forumet som... eh.. eh... va var det jag skulle fråga om?? Det var väl om det finns män här som tycker det är kul med skaldjursmiddag tillsammans med intresserat och intressanta människor, oavsett kön. Eller skulle jag fråga ngt annat? *s*


Hä, strunt i match.com!!!

Singelman med stort intresse för mat och vin av "klass", samt intresse för att paddla/cykla/vandra/skida/grilla, sökes av självständig livsnjuterska som gjort lumpen, har eget företag och vinsamling samt goa kontakter i Champagne.

Svar till "Bubblaren"
 
Toppen