Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Bästa/mest prisvärda integrerade kylen för 6-8 flaskor

Hej,
Jag är på jakt efter den bästa eller mest rpisvärda kylen för 6-8 flaskor att ha i vårt kök. Jag har läst runt på olika sidor att man bör eftersöka följande egenskaper hos kylen.

1. UV-glas
2. Vibrationsfri kompressor
3. Konstant temperatur
4. Kolfilter
5. Ska kunna hålla rätt luftfuktighet

Just då jag söker en vinkyl med maxbredd på 15 cm (en på 6-8 flaskor) så förändras förutsättningarna då utbudet inte är jättestort. Jag tänkte höra mig för om något här har kunskap och/eller erfarenhet på området och vad ni i så fall skulle rekommendera?

Kylen bör vara lämpad för antingen både bubbel och vin eller enbart vin.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Hej,
Jag är på jakt efter den bästa eller mest rpisvärda kylen för 6-8 flaskor att ha i vårt kök. Jag har läst runt på olika sidor att man bör eftersöka följande egenskaper hos kylen.

1. UV-glas
2. Vibrationsfri kompressor
3. Konstant temperatur
4. Kolfilter
5. Ska kunna hålla rätt luftfuktighet

Just då jag söker en vinkyl med maxbredd på 15 cm (en på 6-8 flaskor) så förändras förutsättningarna då utbudet inte är jättestort. Jag tänkte höra mig för om något här har kunskap och/eller erfarenhet på området och vad ni i så fall skulle rekommendera?

Kylen bör vara lämpad för antingen både bubbel och vin eller enbart vin.
En kyl för att förvara ett tiotal flaskor låter mer som en kyl som syftar till att hålla vinet lagom svalt för kortare lagring. I det läget skulle jag satsa på vilken kyl som helst som passar estetiskt i köket och inte fundera på några extravaganta funktioner annat än bra inställningar för önskad serveringstemperatur.

Ps. Även champagne är vin! ;)
 

Helen

Medlem

Poussard

Medlem
Verkar det inte väldigt dyrt? Jag har själv en vinkyl (utöver mitt vinfack på stan) som rymmer ca 30 flaskor, den kostade ungefär lika mkt som ditt dyraste exempel (kanske lite mer, minns inte exakt). Om man bara ska ha 6 flaskor hemma funkar väl kylen och garderoben?
 
Trådskapare
M
Helen:
Tack, ska tänka på detta :)

Poussard:
Jo det är lite dyrt, håller med. Vi har dock en vinkyl i just denna storlek som vi behöver byta ut. Hade jag byggt om köket hade jag valt en större kyl.
 

Helen

Medlem
Helen:
Tack, ska tänka på detta :)

Poussard:
Jo det är lite dyrt, håller med. Vi har dock en vinkyl i just denna storlek som vi behöver byta ut. Hade jag byggt om köket hade jag valt en större kyl.
Om du bara ska ha förvaring av konsumtionsviner som du ska dricka inom några månader kanske du skulle fundera på att bara köpa ett vinställ och ställa in i gluggen.

Jag länkar till ett vinställ som jag säljer i min webshop.
https://www.vinkallarbutiken.se/vin...ta/vinstall-i-tra-rta-for-16-flaskor-monterad
 
Toppen