Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Barbaresco a Tavola 12-15 Maj 2016

J

Joakim Staf

Snart är det dax för Barbaresco a Tavola. Ska bli kul att prova på lite primörer av Barbaresco och givetvis supergod mat. Som alltid bor vi kungligt i Castello Di Novello
 

Ola_vino

Medlem
Hej,
Vi kommer också vara i regionen under de datumen och tänkte kolla ifall du har några bra tips att dela med dig av? Det är första gången så allt är välkommet :)
/Ola
 
Trådskapare
J

Joakim Staf

Hej,
Vi kommer också vara i regionen under de datumen och tänkte kolla ifall du har några bra tips att dela med dig av? Det är första gången så allt är välkommet :)
/Ola
Vad är du ute efter. Bra producenter? Om det är Barbaresco du är ute efter ska du ta dig till byarna Treiso, Neive o givetvis Barbaresco,
en del av producenterna producerar både Barolo och Barbaresco. Om det är Barolo sidan du är ute efter fokusera på La Morra och Monforte d`Alba, superfina små byar med bra producenter
 

Ola_vino

Medlem
Ser att jag var lite otydlig :)
Det jag efterfrågade var om du hade några tips till Barbaresco a Tavola... Vilken restaurang som man ska zooma in sig på? Osv...

Tack på förhand!
/Ola
 
Trådskapare
J

Joakim Staf

Ser att jag var lite otydlig :)
Det jag efterfrågade var om du hade några tips till Barbaresco a Tavola... Vilken restaurang som man ska zooma in sig på? Osv...

Tack på förhand!
/Ola
ok , då restaurangrena inte är klara ännu. ( http://www.enotecadelbarbaresco.it/ ) Enoteca regionale del barbaresco lägger ut alla restauranger i sinom tid. Om det är samma restauranger som tidigare år funkar det flesta på listan. Ja menar maten är bra på de flesta ställena, det är ju barbaresco man är ute efter. Superkul att kunna prova på 10-15 olika barbarescon på en o samma kväll. Skulle nog boka upp restaurang i Barbaresco och komma dit lite tidigare och besöka barbaresco tornet som nyrenoverades och öppnades i slutet av förra året. Grym utsikt över stora delar av Piemonte samta besöka just Enoteca del barbaresco. Finns en hel del att prova på där
 

Ola_vino

Medlem
Ok, tack för bra svar. Jag håller utkik efter när restaurangerna kommer och ska se till att vi får in ett besök i Enoteca del barbaresco.
/Ola
 
Trådskapare
J

Joakim Staf

Ok, tack för bra svar. Jag håller utkik efter när restaurangerna kommer och ska se till att vi får in ett besök i Enoteca del barbaresco.
/Ola
BARBARESCO A TAVOLA
IN MAY APPOINTMENT WITH "BARBARESCO AROUN THE TABLE"

FOR THREE FRIDAYS IN MAY, AT 20:30, THIRTEEN RESTAURANTS IN THE PRODUCTION AREA OF BARBARESCO WILL WELCOME ANYONE WHO WOULD LIKE TO SPEND A PLEASANT EVENING ENJOYING THEIR SPECIALTIES AND THE BARBARESCOS 2013.
THE WINES: IN EVERY RESTAURANT IT WILL BE POSSIBLE TO TASTE ABOUT 60 DIFFERENT BARBARESCOS 2012 DIVIDED IN THREE EVENINGS. A UNIQUE CHANCE TO TASTE AND UNDERSTAND THE NEW 2012 VINTAGE. THE TASTING WILL BE BLIND AND ONLY AT THE END OF THE DINNER THE NAMES OF THE WINERIES WILL BE REVEALED.
THE EVENIG OF THE EVENT WILL BE ON FRIDAY 13, 20 and 27 MAY 2016.

Kan bli upp till 20 olika Barbaresco på en kväll. I am in heaven
 
Trådskapare
J

Joakim Staf

Ok, tack för bra svar. Jag håller utkik efter när restaurangerna kommer och ska se till att vi får in ett besök i Enoteca del barbaresco.
/Ola
Restaurangerna är klara. Det är samma som tidigare. Rabaya, Antica Torre, Antine samt ( Casa Nicolini) alla dessa ligger i Barbaresco och alla är bra gällande maten. Antica Torre ligger bredvid Barbaresco tornet, de andra lite utsprida i byn.
Beroende var ni kommer att bo, så finns det restauranger i både Neive, Tresio, och Alba också. Det kan vara bra att boka bord en tid i förväg för att få plats. Var beredd på en 3-4 timmars bonanza med olika Barbaresco viner som oftast provas blint som däremellan varvas med mat. Vad mer kan man begära

För Er Barolo fans, Barolo di Barolo är samma sak som Barbaresco a Tavolo och brukar hållas i April. Förra året var det dock inställt. Också supertrevligt med många viner
 
Toppen