Barnsäkring av vinhylla?

Diskussion i 'Vinkällare och annat' startad av macke2000, 21 april 2021.

1. macke2000

macke2000 Medlem

Tjena!

Jag skulle vilja utöka mitt vinförråd med fler moduler och möjlighet för ännu fler i framtiden. Jag har kollat på https://vinlagring.se/redrack-fardig-modul-5.html och tänkar något liknande, men mindre till att börja med. Min rädsla är dock, att när barnen blir större och kommer springa runt i hela huset - också förrådet där vinhyllan skal vara - att vinflaskorna kommer ramla ut. Jag kommer såklart fastna hyllan ordentligt till väggen så den inte kan ramla, men kan man på ett snyggt/osynligt sätt säkre vinflaskorna också? Eller är det bara se till at barnen inte springer in till vinhyllan?

Någon av er som har erfarenhet med dyr vin och barn?

2. Wintermute

Wintermute Medlem

Låst dörr är min lösning. På det sättet slipper man också fundera på huruvida barnen förser sig när de blir tonåringar...

macke2000, The Wall, IsKr och 1 annan gillar detta.
  3. JonasBo

JonasBo Medlem

Håller med. Lås in barnen!

Carlssonsklister, LarsW, The Wall och 11 andra gillar detta.
  4. macke2000

macke2000 Medlem

Det är ju en lösning, ja. Det verkar bara lite krångligt med nyckel varje gång jag ska in, men samtidigt är det kanske värt att ha det lite krångligt med dyra vin. Tänker dock att barnen kommer hitta nyckeln när de blir tonåringar som vill dricka pappas vin. Får lära dem att det är absolut no-go utan mig.

IsKr och Wintermute gillar detta.
  5. macke2000

macke2000 Medlem

Man läser det man vill läsa ;)

6. The Wall

The Wall Medlem

Kodlås.

macke2000 gillar detta.
  7. macke2000

macke2000 Medlem

Det var faktisk en bra idé! Att jag inte tänkt på det själv :D

Är det någon av er som har köpt vinställ genom Vinlagring.se?

The Wall gillar detta.
  8. Martinski

Martinski Medlem

Löst det genom att jag sannolikt aldrig kommer ha några barn ;) Men hade nog behövt barnlås mot mig själv....

.... :oops:

Crist(al)ian 77 gillar detta.

Dela sidan