Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Beaucastel och Rare Champagne..

Vinvänner,
Årets sista leverans stundar, i butiken bjuder vi bland annat på nya årgångar (äntligen) från Beaucastel, en sällsynt fin Champagne - ”Rare Champagne” 2008, Vieux Marc från Brunier och lite annat smått och gott.
Nyheterna hittar du Här och nyhetsbrevet kan du läsa Här (känner du dig gravt åsidosatt som inte får detta alster i brevlådan anmäler du dig Här).
Trevlig helg önskar vi från Théoule
Peter och Kristina
 
Trådskapare
Franska Vinkompaniet

Franska Vinkompaniet

Leverantör
Årgången framgår inte i och för sig vad jag kan se men det spelar mindre roll, så stor skillnad är det inte mellan årgångarna...undrar bara vem som är "fel ute" när Rare själva tar 199€ med kartong (vilket vi levererar), 187€ utan kartong, för 2008:an i sin egna e-butik? Om det är 2008 och om priset stämmer är det ett galet pris som antingen är ett misstag eller frukten av en duktig inköpare och/eller stora volymer...bara att gratulera folket. Vi har inte en chans att sälja för det priset, ligger nära inköpspris.
https://eboutique.rare-champagne.co...ffret/champagne-blanc-2008?id=37083&pid=31191
 
Trådskapare
Franska Vinkompaniet

Franska Vinkompaniet

Leverantör
Man kan köpa Rare 2008 på systemet för 1 598:- ... är det samma champagne vi talar om????:eek: Ni tar 2250 kr för den??

Årgången framgår inte i och för sig vad jag kan se men det spelar mindre roll, så stor skillnad är det inte mellan årgångarna...undrar bara vem som är "fel ute" när Rare själva tar 199€ med kartong (vilket vi levererar), 187€ utan kartong, för 2008:an i sin egna e-butik? Om det är 2008 och om priset stämmer är det ett galet pris som antingen är ett misstag eller frukten av en duktig inköpare och/eller stora volymer...bara att gratulera folket. Vi har inte en chans att sälja för det priset, ligger nära inköpspris.
https://eboutique.rare-champagne.co...ffret/champagne-blanc-2008?id=37083&pid=31191
 

buteljen

Medlem
Årgången framgår inte i och för sig vad jag kan se men det spelar mindre roll, så stor skillnad är det inte mellan årgångarna...undrar bara vem som är "fel ute" när Rare själva tar 199€ med kartong (vilket vi levererar), 187€ utan kartong, för 2008:an i sin egna e-butik? Om det är 2008 och om priset stämmer är det ett galet pris som antingen är ett misstag eller frukten av en duktig inköpare och/eller stora volymer...bara att gratulera folket. Vi har inte en chans att sälja för det priset, ligger nära inköpspris.
https://eboutique.rare-champagne.co...ffret/champagne-blanc-2008?id=37083&pid=31191
Jag har beställt och det är 2008 som levereras med kartong. Ok! Låter som någon av er prissatt konstigt. Men kollar ni inte alls priser som era konkurrenter erbjuder innan ni lägger ut era erbjudanden?
 
Trådskapare
Franska Vinkompaniet

Franska Vinkompaniet

Leverantör
Jag har beställt och det är 2008 som levereras med kartong. Ok! Låter som någon av er prissatt konstigt. Men kollar ni inte alls priser som era konkurrenter erbjuder innan ni lägger ut era erbjudanden?

Jodå, vi tittar på marknaden och i alla andra jämförelser är vårt pris rimligt, givet våra förutsättningar. Du hittar inte 2008:an för 160€ någonstans i Europa, snarare runt 200, så jag hävdar fortfarande att 1598 är ett galet pris och det är bara att passa på. Jag utgick från att priset på SB inte gällde 2008 utan 2006 som ligger närmare det priset både hos producent och handlare. Men jag har uppenbart en utmaning som tål att funderas på, tack för att du informerade mig.
 

buteljen

Medlem
Jodå, vi tittar på marknaden och i alla andra jämförelser är vårt pris rimligt, givet våra förutsättningar. Du hittar inte 2008:an för 160€ någonstans i Europa, snarare runt 200, så jag hävdar fortfarande att 1598 är ett galet pris och det är bara att passa på. Jag utgick från att priset på SB inte gällde 2008 utan 2006 som ligger närmare det priset både hos producent och handlare. Men jag har uppenbart en utmaning som tål att funderas på, tack för att du informerade mig.
Hittar den för runt 160 euro på flera ställen på Winesearcher och det är runt 20 ställen i Europa som säljer den under 200 euro
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Årgången framgår inte i och för sig vad jag kan se men det spelar mindre roll, så stor skillnad är det inte mellan årgångarna...undrar bara vem som är "fel ute" när Rare själva tar 199€ med kartong (vilket vi levererar), 187€ utan kartong, för 2008:an i sin egna e-butik? Om det är 2008 och om priset stämmer är det ett galet pris som antingen är ett misstag eller frukten av en duktig inköpare och/eller stora volymer...bara att gratulera folket. Vi har inte en chans att sälja för det priset, ligger nära inköpspris.
https://eboutique.rare-champagne.co...ffret/champagne-blanc-2008?id=37083&pid=31191
Producenten heter Piper-Heidsieck och inte ”Rare”. En gammal tumregel är att det dyraste sättet att köpa prestigechampagner från de stora husen på plats i Reims/Epernay är att köpa dem i husens egna butiker. Normalt klart billigare i vinbutiker några hundra meter bort. Verkar alltså vara samma tumregel online. Men inte f-n brukar handlare betala husens konsumentpriser som inpris?
 
Toppen