Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Behövde ett modulärt vinställ

Går fortare att designa/printa än att hitta och köpa ett! The power of 3D printing! :)
 

Attachments

  • P1000764.JPG
    P1000764.JPG
    48,4 KB · Visningar: 360
Trådskapare
Patrik Rosén

Patrik Rosén

Medlem
Ser verkligen fram emot när det finns ekonomi att ha en rejäl 3d-printer hemma.


Borde finnas i allas hem!
Det roliga just idag är ju att det inte behöver kosta mer än runt 5000-6000 sek för att skaffa en bra printer (beggad) eller runt 8000-9000 ny. Sedan finns såklart alla kinesiska kloner men de ska man nog inte börja med.

Tills dess så rekommenderar jag 3dhubs.com
 

Uncle_Bob

Medlem
Borde finnas i allas hem!
Det roliga just idag är ju att det inte behöver kosta mer än runt 5000-6000 sek för att skaffa en bra printer (beggad) eller runt 8000-9000 ny. Sedan finns såklart alla kinesiska kloner men de ska man nog inte börja med.

Tills dess så rekommenderar jag 3dhubs.com
Jo jag har kollat lite, men jag vill ha en stor, som gärna skriver metall och just nu hade den gärna fått vara så stor at den kunde skriva ett färdigt vinställ (ankrat i väggen) i hela källaren... Bygga, mäta, borra, plugga, skruva har gått på repeat i min källare några dagar nu.
 
Trådskapare
Patrik Rosén

Patrik Rosén

Medlem
Jo jag har kollat lite, men jag vill ha en stor, som gärna skriver metall och just nu hade den gärna fått vara så stor at den kunde skriva ett färdigt vinställ (ankrat i väggen) i hela källaren... Bygga, mäta, borra, plugga, skruva har gått på repeat i min källare några dagar nu.

Metallskrivarna finns, och det kommer en desktop-variant snart, men den kommer kosta runt 600 000:-, (vilket i sammanhanget är sjukt billigt för en metall printer)
 
Toppen