Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Behöver tips på ett riktigt bra rött vin

speffy

Medlem
Undrar om någon skulle kunna rekommendera ett riktigt bra rött vin att ge i present.
Vad jag är ute efter är ett riktigt bra rött vin som ska konsumeras till en bra bit kött.
Alltså inte något vin som ska lagras en längre tid.
Prisklass är inte så viktigt men jag tänker mig för 1000:- borde man kunna få något riktigt som personen inte tidigare provat.

Stort plus om det är något som finns tillgängligt via Systembolget.
Tacksam för tips och vill önska alla en riktigt god jul :)
 

Wintermute

Medlem
Ch Musar är ett vin som bör kunna lösa uppgiften, men som också är relativt vanligt, så om målet är att en given person inte har druckit det blir det kanske knasigt.
 

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
Nästan allt som säljs på systembolaget i den prisklassen ska lagras minst 5-10 år.
Av de jag har testat som fortfarande finns kvar skulle jag rekommendera:
Siepi Mazzei 2015 669 kr
Darioush Cabernet Sauvignon 2013 891 kr
Vignes de l`Hospice 2014 599 kr
Alla tre kan med fördel njutas redan nu
 
Trådskapare
S

speffy

Medlem
Kanon, tack så mycket för tipsen.
Ska kolla upp det och så slår jag till på något av de rekommenderade vinerna!
 

Gradin

Medlem
En Tignanello Nr 32152 649:- är inte helt dum heller, dricks god redan nu men fördel att få ligga lite annars.
 
M

Mouton

En bdx från kommunen Pomerol är ett annat tips. 2006 Chateau Certan De May de Certan klockar in på exakt 1000:- Finns även i årgång 2009, men den behöver mer tid. Det gör iof 2006 också, men den börjar iaf närma sig drick fönstret.
 
Toppen