Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Beslutsångest - Tignanello ’16 eller ’17

Philip W

Medlem
Hej,

Varit en njutande ”lurker” här flera år nu, och tog modet till mig att bli en aktiv medlem nu också då jag har en utmaning som jag hoppas att jag kan få er eminenta experthjälp omkring...
Jag drack en så god Tignanello 2012:a för några år sedan nere i Toscana, och kände att idag ville jag slå till och köpa en för att avnjutas i morgon - sista dagen på semestern.
På PK huset hade de både 2016 och 2017 kvar på hyllan och jag visste inte vilken jag skulle ta. CellarTracker hade väldigt lite data på 2017, så blev inte mycket klokare...
Därmed gjorde jag vad alla skulle gjort, köpte en av varje! ;)

Men nu då till frågan - vilken skulle ni rekommendera att köra i morgon? Jag vet att båda är väldigt unga, men kan som sagt inte hålla mig...
 

Attachments

  • 8E8ECE80-D00F-41A1-8AA7-53EC8FD45078.jpeg
    8E8ECE80-D00F-41A1-8AA7-53EC8FD45078.jpeg
    51,6 KB · Visningar: 144

M.Grape

Medlem
Hej,

Varit en njutande ”lurker” här flera år nu, och tog modet till mig att bli en aktiv medlem nu också då jag har en utmaning som jag hoppas att jag kan få er eminenta experthjälp omkring...
Jag drack en så god Tignanello 2012:a för några år sedan nere i Toscana, och kände att idag ville jag slå till och köpa en för att avnjutas i morgon - sista dagen på semestern.
På PK huset hade de både 2016 och 2017 kvar på hyllan och jag visste inte vilken jag skulle ta. CellarTracker hade väldigt lite data på 2017, så blev inte mycket klokare...
Därmed gjorde jag vad alla skulle gjort, köpte en av varje! ;)

Men nu då till frågan - vilken skulle ni rekommendera att köra i morgon? Jag vet att båda är väldigt unga, men kan som sagt inte hålla mig...

Låter som ett angenämt problem! 2016 är generellt en bättre årgång i Toscana, men frågan.är om man skall dricka den bättre flaskan först eller hålla på den med förhoppningen att den utvecklas bättre.. Personligen skulle jag köra på 2016 och dekantera den väl.
 
Toppen