Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Besöker du FOODEX Tokyo 2026?

StefanAkiko

Muscadet suddenly became important to me.
Denna veckan, tisdag - fredag går FOODEX av stapeln på Tokyo Big Sight.
Och snart ser också körsbärsblommen ut att blomma! Ser ut att kunna bli ett tidigt år. Enligt officiella k:llor (som alltid har lika mycket fel som svenska metereologer) Tokyo's first blooms starting around March 17-19 and peaking near March 25-28, 2026.)

Skärmbild 2026-03-10 031404.png

Jag kommer vara på FOODEX på onsdag (evt torsdag) och träffa ett gäng odlare från främst Spanien som jag försöker hjälpa hitta importörer i Japan. Har också date med en italiensk importör. Har ju inte så mycket tid, men gör vad jag kan. Dessutom är det roligt att umgås med japanskt branschfolk.
Om du har vägarna förbi FOODEX, låt oss undersöka några spännande utställare tillsammans!

Skärmbild 2026-03-10 031000.png

Trådskapare
StefanAkiko

StefanAkiko

Muscadet suddenly became important to me.
FOODEX rapport.
Inte alls lika mycket vin som tidigare. Försmodligen för att PROWEIN kört igång i Tokyo sedan i fjol eller året innan. (Har missat FOODEX Tokyo några år pga resor.)

Trots alllt, jag fick i mig galet magiska Uruguayska Tannater (köpte två lådor), en mind-bending 100% Xarell-Lo som liksom förklarade för mig varför jag är en god vän med Cava, 100% CS från Navarra (250 pix) som lämnade munnen på vid gavel, för det var nära 98p. Pago de Otazu. Där kommer jag fira mitt 60-årskalas i sommar (även om det är april som står på födelsecertifikatet). Skoj saker: VDn har tränat kendo över 15 år i sydamerika och är tom mer AI-nördig än jag är... Vi kom rätt bra överens :cool:

Johpe

Medlem
FOODEX rapport.
Inte alls lika mycket vin som tidigare. Försmodligen för att PROWEIN kört igång i Tokyo sedan i fjol eller året innan. (Har missat FOODEX Tokyo några år pga resor.)

Trots alllt, jag fick i mig galet magiska Uruguayska Tannater (köpte två lådor), en mind-bending 100% Xarell-Lo som liksom förklarade för mig varför jag är en god vän med Cava, 100% CS från Navarra (250 pix) som lämnade munnen på vid gavel, för det var nära 98p. Pago de Otazu. Där kommer jag fira mitt 60-årskalas i sommar (även om det är april som står på födelsecertifikatet). Skoj saker: VDn har tränat kendo över 15 år i sydamerika och är tom mer AI-nördig än jag är... Vi kom rätt bra överens :cool:
Är det Pago de Otazu du syftar på med 100% CS o 98p? (Enligt deras hemsida är det 61% Merlot y 39% Cabernet Sauvignon, därför jag undrar) (finns iofs en 'Altar' med 100% CS men den kostar mer än 250 spänn i euro pengar iaf)

(Ser fram i mot 60-årskalaset, är i San Sebastián större delen av sommaren så borde passa finfint! 😅)

Toppen